ada kek

15 Ağustos 2015 Cumartesi

Tencere de Patates Köfte

     Yemek yapmaya yeni başlayanlar için çok kolay bir tarif.
     Üstelik bu tarifte gençlerin  çok sevdiği patates ve köfte olacak.
     Gençler veya çalışıp zamanı olmayanlar anne lezzetinde sulu bir tencere yemeği yapmış olacaklar.
     Yapması gerçekten 5 dakika. Artık çok rahat istediğimiz malzemeleri hazır bulabiliyoruz.
     Malzemeleri ister hazır alın isterseniz kendiniz hazırlayın.


Malzemeler 
  • 3 adet orta boy patates
  • 16 adet az pişmiş köfte
  • 1 dolmalık kırmızı biber
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz karabiber
  • 2 su bardağı sıcak su

Yapılışı 
  • Biberler irice doğranıp, sıvı yağda hafifçe kavrulur ve salça ile sarmısaklar ilave edilir.
  • Doğranmış patatesler ve hazır köfte de malzemelerle birleştirilir. 
  • Sıcak su ilavesiyle pişmeye bırakılır.
  • Afiyetler olsun. 
Not: Yemek kaynamaya başladığı zaman  ocağın altı kısılır, isterseniz üzerine taze maydanoz veya benim gibi kurumuş maydanoz koyarak servis yapabilirsiniz.



21 yorum:

  1. Fırında yapıyorum bunu ama bu da denenebilir sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay oluyor. 5 dakikada ocağa koy unut.

      Sil
  2. Yemeğiniz gibi gorselinizde harika. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ben de fırında yapıyorum. Kurtarıcı yemeğim diyebilirim. Ama sanki daha pratik gibi bu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım fırında da çok lezzetli oluyor. Ama ocakta çok pratik ve kolay.

      Sil
  4. patates köfte denilince aklıma üniversite yılları geldi. Tatilde evde kimse yoktu ve eniştem benden patates köfte istemişti ben öyle bir patates köfte yapmışım ki çok lezzetli olmuştu ilk mutfağa girişim olduğu için ben endişeliydimle 94 senesinde yemek sitelerinde böyle senin gibi tarif olsaydı bayram ederdim :) Eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim elinin lezzetli olduğu o zamanlardan belliymiş. Gençler için şimdi herşey çok kolay.

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım..Afiyet şifa olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
    2. Arzu cuğum çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  6. ellerinize sağlık çok severim çoğunlukla fırın da yapıyorum artık:)

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık
    aslaaa hayır diyemeyeceğim bir lezzet olmuş

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık...Bir de içinde kırmızı biber var ki, işte ona dayanılmaz..:)

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  10. Ben çok seviyorum böyle lezzetleri, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Bizim evin en favori yemeklerindendir :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık. Benim de çok sevdiğim bir yemek. Mutfakta her zaman yapılabilecek bir çeşit.

    YanıtlaSil