ada kek

23 Eylül 2015 Çarşamba

Güllü Bayram Tatlısı

     Çok kolay yarım saatte baklava kıvamında bir tatlı yapmak isterseniz hemen deneyin derim.
     Bu tatlı ile hazır baklava yufkasından yaptığınız tatlılara bir yenisini daha ekleyebilirsiniz.
     (Verdiğim malzemeden 24 adet tatlı çıkıyor.)


Malzemeler 
  • 18 adet baklava yufkası
  • 3 yemek kaşığı tereyağı 
  • 1 su bardağı ceviziçi

Şerbet için
  • 1,5 su bardağı  toz şeker 
  • 1,5 su bardağı su 1 tatlı kaşığı limon suyu

      Yapılışı 
  • Öncelikle şeker ile su kaynamaya bırakılır. Koyulaşmaya başlayınca 1 yemek kaşığı limon suyu ilave edilip, ocağın altı kapatılır.  
  • Yufkadan 3 adet tezgaha serilir.  Artı şeklinde kesilerek 4 parçaya bölünür. 
  • Üzerine fırça yardımı ile erimiş tereyağ süreriz. Baş parmaktan itibaren 3 parmağımızla çevirerek dönen bir sarmal gibi çeviririz. 
  • Parmaklarımızın denk geldiği çukur kısma ceviz doldururuz. 
  • Cevizlerin üzerini sarmal yönündeki uc kısma gelen parçalarla kapatırız.
  • Ters çevirerek pişirme kağıdı serili tepsiye alırız.
  • Üzerlerine kalan tereyağ fırça yardımıyla sürülür ve 180 derece fırına verilir.
  • Üzeri kızarınca fırından çıkarılır ve sıcakken soğuk şerbet dökülür. 
  • Şerbet çektikten sonra iyice soğumaya bırakılır. Artık sunulmaya hazır.
  • Afiyetler olsun. 

18 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.. Tatlımı yapmasaydım kesin denerdim aklımda olsun bu tarif :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çok basit umarım denersiniz. Sevgiler

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Çok basit umarım denersiniz. Sevgiler

      Sil
  2. Ellerine sağlık nefis görünüyor.Kullandığınız hani marka yufka nasıl bu kadar rahat çalışıyorsunuz.Bugün iki paket yufka aldım kesmek bükmek ne mümkün el değmeden dağılıyor ufalıyor. Afiyetle yiyin İyi Bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım paketi açar açmaz üzerine nemli bez örtüyorum. Markasını bilmiyorum ama şok marketten aldım. Ayrıca fırça ile tereyağ sürünce sert halinden eser kalmıyor.
      Teşekkür ediyorum. Size de iyi bayramlar diliyorum.

      Sil
    2. Gülten hanım paketi açar açmaz üzerine nemli bez örtüyorum. Markasını bilmiyorum ama şok marketten aldım. Ayrıca fırça ile tereyağ sürünce sert halinden eser kalmıyor.
      Teşekkür ediyorum. Size de iyi bayramlar diliyorum.

      Sil
  3. Birgül Hanım ellerinize sağlık. Çok hayat kurtarır bu tatlı. Çabucak hazırlanıp fırına verilebilir.Afiyetle yiyin. Siz iyi bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  5. Çok farklı, çok güzel bir o kadar da pratikmiş.. Ellerinize sağlık.. Bayram için hazırlanabilecek kolay tatlılardan biri.. Afiyetle tüketin. Bayramınız kutlu olsun.. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık tam bayramlık olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık. Pratik ama şık bir görüntü...

    YanıtlaSil
  8. Şerbetli tatlıları çok sevmiyorum ama güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. Şekli çok orijinal. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık, nefis ve çok pratik...

    YanıtlaSil
  11. Ay nasıl güzel görünüyor, valla canım çekti şimdi. Bayramda bu tatlılardan kaçmıştım ama ekranda görünce ekstra dayanamadım, ellerinize sağlık. Tarifi aldım ;)

    YanıtlaSil
  12. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.Paylaşım için teşekkürler. Bu arada blogumda çekiliş düzenliyorum, beklerim :)

    YanıtlaSil
  13. sunumu da kolay ve şık olmuş,elinize sağlık :)

    YanıtlaSil