ada kek

2 Eylül 2015 Çarşamba

Kolay Kışlık Domates

     Agustos sonu Eylül başı en güzel domateslerin zamanı.
     Bu sıralar herkes bir kavanoz telaşında. Cam kavanozlar, soda şişeleri, yeni kapaklar. O kadar revaçta ki.... Hatta tv reklamlarında bile, büyük marketler, indirimli kavanoz ve kapaklardan bahsediyorlar.
     Halbuki bu kadar telaşa, günler harcamaya, o kavanozlara yer aramaya hiç gerek yok diyorum.
     Bir çok kişinin buzdolabının derin donduruculu olduğunu düşünüyorum. Derin Dondurucu yoksa hiç önemli değil, buzluklada da muhafazası mümkün kış için domatesler yapıyoruz.
     Basit,  zahmetsiz ve kısa sürede üstelik kapaklar şişiyor mu, bozulan var mı acaba? diye bir dert yok.
     Dolabınızda minicik yer kapladığını göreceksiniz.
     Eminönü ne gittiğiniz zaman 1 tl ye 50 adet 12x16 boyutlarında kilitli poşet alabilirsiniz. (porsiyonluk boyut)
     Malzemeler 8-10 adet porsiyonluk poşet için.
Video izlemek isterseniz. Tık tık.
https://youtu.be/elr15a_y4qQ




Malzemeler 
  • 3 kilo yumurta domates
  • 12 adet biber (sivri-dolma-çarliston)
  • 2 yemek sirke
  • 1 yemek kaşığı şeker

  

  • Yapılışı 
  • Domateslerin kabukları soyarak doğrayın.
  • Biberleri de doğrayıp beraberce bir tencereye koyun.
  • Sirke ve şekeri de ilave ederek kaynamaya bırakın.
  • 1 saat kadar piştikten sonra soğumaya bırakın.
  • Soğuduktan sonra kilitli poşetlere koyup dondurucuya kaldırabilirsiniz.
  • Menemen, çorba, makarna sosu, pilav vs. istediğiniz şekilde porsiyonlar halinde kullanabilirsiniz. 
  • Afiyetler olsun. 


54 yorum:

  1. Heryerde kavanoz satılıyor artık...:) Ben hiç denemedim... Tadının çok güzel olduğu söyleniyor ama benim onca kavanozu koyacak yerim yok... Poşet işi daha iyi.. Ben buzdolabı poşeti kullanıyordum ama kilitli poşet de iyiymiş... Deneyeceğim bu formülü...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilitli küçük poşetler daha pratik ve az yer kaplıyor. Kocaman kavanoz açınca hepsini kullanmak zorundasın. Üstelik bozulma riski var. Yer sorunu vs. Bence deneyin memnun kalacaksınız.

      Sil
  2. Çok mantıklı. Sadece kitlendiğinden emin olmamız lazım.benim gibi kitleyemeyen beceriksizler olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah ne demek bazan insan kilitlerken zorluk çekebilir. Sevgiler

      Sil
  3. Ben hep kavanozda yapıyordum.. Bu yöntem hiç aklıma gelmemişti :)

    YanıtlaSil
  4. Ayşegül hanım gerçekten bazen basit ve kolay şeyler en son aklımıza geliyor. Ben de iki yıldır bu şekilde yapıyorum. Kavanozlarla aram pek iyi değil. Kolaylığı paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
  5. Birgül Hanımcım ellerinize sağlık. Bu aylarda mutfaklarımız rengarenk bir hal alıyor. Derin dondurucum bozulmadan önce ben de çok hazırlardım böyle. Çok pratik bir yöntem.Kolay gelsin size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen renkler muhteşem. Herşey olgunlaşmış. Yeterki az gayret. Çok pratik bence kavanozlardan vazgeçin . Sevgiler

      Sil
  6. harika buzluğumda yer olsa yapardım kesi bunu çok kolaymış..

    YanıtlaSil
  7. Minicik yer kaplıyor. Yeterki kilitli porsiyonluk poşetler de yerleştirin.

    YanıtlaSil
  8. Bu poşet işi daha güzel olmuş bana göre.

    YanıtlaSil
  9. Gayet iyi bir fikirmiş. Afiyetle tüketin...

    YanıtlaSil
  10. A bu şekli de çok iyiymiş. Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nilgün Hanım sevgiler

      Sil
  11. çok pratik..yerden de tasarruf , elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım gerçekten öyle. Teşekkürler

      Sil
  12. Her mutfakta kış hazırlıkları son sürat. Afiyetle tüketin inşallah. https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Aysel hanım hepberaber. Sevgiler

      Sil
  13. Çok iyi gerçekten yaaa bayıldım. Bende çalıştığım için hazırlık yapmak çok zor geliyordu ama bunu gördükten sonra hemen yapasım geldi :) Çok güzel, iyi ki bizlere de tavsiye ettiniz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu hanım eve fazla domates aldıkça Hera hiçbir hazırlık yapmadan kışlıkları halledebilirsiniz. Sevgiler

      Sil
  14. Valla arkadaşım ben illede kavanoz diyenlerdenim, buzluğa giren çoğu sebzenin tadı bozuluyor ve çok kullandığım için benim için daha kolay oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şayet poşetler in havasını iyice çıkarıp özellikle kilitli poşet olursa tadında hiç bir değişiklik olmuyor.
      İki çeşit Yapanın da ellerine sağlık.

      Sil
  15. Ellerinize sağlık.Rabbim sağlıkla yemeyi nasip etsin.Oldukça pratik...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Elinize saglık paketleme çok hoşuma gitti, ben normal buzdolabı poşeti ne koyarım hayırlı günlerde yemeyi nasip etsin Rabbim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vildan hanım poşetler in havasını iyice çıkartmayı unutmayın.

      Sil
  17. Pek bir pratikmiş. Tadından bir şey kaybetmez umarım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah hanım tadı için hiçbir sorun yok. Yeter ki hava almasın. Sevgiler

      Sil
  18. super yöntem. kavanozlar için yerim yoktu. bu benim için ideal bir yöntem olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika çok pratik aç kullan. Sevgiler

      Sil
  19. Yazıyı hemen anneme göstermem lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sena hanım memnun olurum. Sevgiler

      Sil
  20. Birgulcum buna cesaret edemiyorum tadı bozuluyor dediler bana dogrumu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iki yıldır yapıyorum. Kilitli poşette hava almıyor. Neden tadı bozulsun. Ben memnunum. 1-2 poşetle deneyin derim. Sevgiler

      Sil
  21. merhaba ben de 25 kilo yaptım bu sene son 3-4 kiloya kavanoz bulamadığım için ben de böyle poşetleyip buzluğa attım. ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de Ellerinize sağlık. Poşetle mek daha pratik geliyor bana. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  22. Valla çok pratik. Keşke, ben hazırlıklarımı tamamlamadan görseydim.
    Güle güle, afiyetle yiyin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneye yaparsınız. Sizde afiyetle yiyin. Teşekkür ederim.

      Sil
  23. Yanıtlar
    1. Evet süper, bende seviyorum bu yöntemi. Sevgili Aslı.

      Sil
  24. çok pratik olmuş. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. ellerinize saglık çok güzel görünüyor bloğunuzu yeni keşfettim takibe aldım bende sizi bloğuma bekliyorum sevgilerö :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Cevap geç oldu ama ziyaret yakın olacak . Sevgiler

      Sil
  26. Ben bu fikre bayıldım. Porsiyonluk olması harika.Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  27. Cok güzel bir yöntem. Kavanoz çok yer tutuyor ben de sevmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstelik kavanoz pratik değil. Bu şekilde kullan at. Zaman kazanıyoruz.

      Sil