ada kek

14 Eylül 2015 Pazartesi

Mürdüm Erik Reçeli

     Eylül ayı bitmeden mutlaka reçeller bitmeli.
     Bizim evde fazla reçel tüketilmiyor. Ama yine de gelen misafirler ve özellikle turtalar için mutlaka reçel yapıyorum.


     Bazı meyvelerden mutlaka her evde reçel bulunmalı.  Hele benim gibi hiç evde durmamış, tatili çok uzamış, fırsat bulamamış ve bazı meyvelerin mevsimini geçirmişseniz. .... mürdüm eriği tam size göre.
 

Malzemeler 
  • 1,5 kilo biraz sertçe mürdüm eriği 
  • 500 gr toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı 
  • 1 tatlı kaşığı  limon soyu
  • 1 çay bardağı su


Yapılışı 
  • Erikleri çok iyi yıkadıktan sonra ay şeklinde doğrayın. (Bir erikten ortalama 6-8 dilim olacak şekilde )
  • Şekeri erikleri üzerine döküp akşamdan buzdolabına koyarız.
  • Sabah bir tencereye alıp 1 çay bardağı suyu da ilave ederek kısık ateşte kaynamaya bırakırız.
  • Üzerinde biriken köpükleri mümkünse alırız.
  • Koyulaşmaya başlayınca tereyağı ilave ederiz ki ..bu köpüklerin de yok olmasını sağlar ve küflenme olayını önler. 
  • Şekerlenmemesi için önlem olarak limon ilavesi ile 5 dakika daha kaynattıktan sonra ocağın altını kapatırız.
  • Sıcakken kavonozlara doldururuz. Ilıdıktan sonra kapaklarını kapatıp ters çeviririz. Bu aşamada veya yayvan bir kaba alarak birkaç saat güneşte de reçelinizi bekletebilirsiniz. 
  • Neşeli kahvaltılar da yemeniz dileğiyle.

12 yorum:

  1. Eline sağlık canım, bir reçelci olarak on numara verdim, sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  3. Oyy ben de geçmeden marmelatini yapmalıyım. Çok teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  4. Hic duymamistim.. Şahane..

    YanıtlaSil
  5. eline saglık cnmm cok guzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık renginden bellii kıvamı yerinde gözüküyor afiyetle yiyin :)))

    YanıtlaSil
  7. Geçen hafta aldım pazardan birazı yenir biraz reçel yaparım diye elim değmedi bir türlü. Haftaya niyetliyim ben de. Rengiyle tadıyla güzel bir reçel oluyor bu. Ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, şahane olmuştur (:

    YanıtlaSil
  9. Bizim mutfakta da fazla reçel yapılmıyor. Ama bu reçelin rengine bayıldım. Elinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ben de bu sene çok reçel yaptım.. Eriklerin de suyunu kullandım oğlum için.. Çilek diyerek içti ama..:)

    YanıtlaSil
  11. mürdüm reçeline bayılırım bu ve böğürtlen en sevdiklerim elinize sağlık..

    YanıtlaSil