ada kek

18 Ekim 2015 Pazar

Hayat Kurabiyesi (şeker, tuz ,limon)


   " Hayatın tadı, tuzu hiç eksik olmasın"  diye bir dileğimiz, güzel  bir sözümüz vardır.
     Hayatın olmazsa olmazıdır,  acılar, sevinçler, mutluluklar, hüzünler. Hepsi bir tecrübe, zenginliktir.
     Mutsuzluklar olmasa mutluluğun tadını  kim bilebilir.?
     Ya, yaptığımız bir yemekte tuz olmazsa,  o yemeğin tadını kim alabilir.?
     Bende hepsi birarada olsun dedim.  Hem tatlı,  Hem tuzlu, hem de ekşiyi biraraya getirdim.
     Hayat kurabiyesi yaptım.... Yediğiniz zaman hayatın ne kadar güzelliklerle dolu olduğunu anlayacaksınız...




Malzemeler 
  • 1 yumurta 
  • 1 fincan  toz şeker
  • 125 gr margarin
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 1 limon suyu veya limon esansı
  • 1 çay kalığı tuz
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çay bardağı  susam
  • Aldığı kadar un


Yapılışı 
  • Yumurtanın beyazını ayırırız. Yumuşak margarin, tozşeker,  yarım limonsuyu, sıvıyağ, tuz, kabartma tozu, yumurta sarısı ve un ile açılma kıvamında bir hamur yaparız.
  • (Limon suyumuz yoksa 1 tatlı kaşığı limon esansı kullanabiliriz)
  • Hamuru merdane ile yarım santim kalınlığında açıp istediğimiz bir kalıpla şekillendiririz.
  • Yumurta akına kalan yarım limonsuyunu veya 1 tatlı kaşığı limon esansını ilave ederek karıştırırız.
  • Şekillendirdiğimiz hamuru önce limonlu yumurta akına, sonra susama batırıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiririz.
  • 180 derece ısınmış fırında 18-20 dakika pişiririz.
  • Kurabiyelerin kırılmaması için tepsiden soğuduktan sonra alır, servis yaparız.
  • 15 gün rahatlıkla tazeliğini koruyan hayat kurabiyeleri sütle muhteşem oluyor.
  • Afiyetler olsun. 

42 yorum:

  1. Ayyy çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım çok teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  2. Leziz bir tarif.. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok farklı bir tarif denemek isterim
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzan hanım denedikten sonra sonucu paylaşırsanız çok sevinirim. Sevgiler

      Sil
  4. nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zencefil Tasarımevi çok teşekkürler.

      Sil
  5. Çok hoş ve kabarıklar elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Evde mutfak masası üzerinde daimi olarak duran saklama kabında hep kurabiye olur. Eşim kurabiye yapmadığımı görürse hazır alır yine o kutu dolar. O derece elzem görülür. Bu tarifi de deneyeyim umarım başarabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki başaracağınıza eminim. Denedikten sonra sonucu paylaşırsanız çok sevinirim. Sevgiler

      Sil
  7. Kurabiyeniz çok güzel ama giriş yazınızda çok güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım giriş yazımada değer verip okuduğunuz için teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  8. ne güzel hem de uzun süre taze kalıyorsa süper..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kapalı bir kavonozda en az 15 gün aynı tazelikte kalıyor.

      Sil
  9. Çok faklı bir tat gerçekten, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli görünüyor bu kurabiyeler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kurabiyelerim diye söylemiyorum Gerçekten çok lezzetliler teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  11. bayıldım...bolca yapılıp saklanır o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım cam veya teneke kavanozlar da 15 gün kesin tazeliğini muhafaza ediyor.

      Sil
  12. Öncelikle ismine bayıldım. Ne güzel. Hayat! Tadı da eminim adı gibi güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı Gerçekten çok güzel Nilgün Hanım denemenizi isterdim sevgiler.

      Sil
  13. Üzerindeki susamlarla nasıl da çıtır çıtır görünüyor.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Oğlum uyursa deneyeceğim :) pratik görünüyor

    Sevgiler

    http://mavininguncesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Umarım Beklediğiniz lezzeti bulursunuz sevgiler.

      Sil
  15. Hayat Kurabiyesi! ismide kendisi kadar güzel. Yumurta akını limonla karıştırma tekniğini hiç denememistim ilk fırsatta deneyeceğim. www.haberseyri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal Hanım hoşgeldiniz çok memnun oldum. Sevgiler

      Sil
  16. Bloglara sahip cikalim grubunda gordum blogunuzu takibe aldim bende bekliyorum bloguma
    Bu arada kurabiyede nefis gorunuyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem Hanım en kısa sürede geleceğim. Çok teşekkür ediyorum sevgiler Görüşmek üzere.

      Sil
  17. yapıp ortaya bırakılası bir tarif ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi canım öyle yapıyorum. Beş dakikada hiçbir şey kalmıyor ortada. Teşekkürler.

      Sil
  18. Leziz görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Birgül hanım muhteşem görünüyor.Ellerinize sağlık. Hayatın tadı bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin Hanım çok teşekkür ederim.

      Sil