ada kek

15 Kasım 2015 Pazar

Anadolu Usulü Waffle

     Ben mutfağa  girdiğim zaman mutlaka benden bir şeyler ilave etmeliyim ki o yemeği sahiplenebileyim.
     İsterim ki yaptığım yemeklerde Anadolu'dan da birşeyler olsun.
     Yalın, doğal  rahatlıkla çocuklarımıza ve yaşlılarımıza ikram edebileceğimiz hem de günümüze uyarlanmış olan yemekler yapmayı seviyorum.
     İşte gençlerimizin çok sevdiği, ama yaşlılarımızın yanına bile uğramadığı bir lezzet var  Waffle.



     Cookplus waffle makinasının mutfağıma girmesiyle  bende Birgül Usulü Waffle yapamaya başladım.               Anadolu kokulu, vitaminli, hem yazın, hemde kışın bulunabilecek malzemelerle, sevdiklerinize gönül rahatlığı ile sunacağız, Anadolu Usulü Waffle mutlaka denenmeli diyorum.
     Çikolata sosu olmayan, doğal kurumuş meyveler ve tahin pekmezle benden nefis bir lezzet sizlere.


Malzemeler 
  • 2 yumurta 
  • 1 kahve fincanı şeker 
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ 
  • 1,5 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • Azıcık tuz.
  • Üzeri için 
  • Tahin-pekmez
  • Bal
  • Ceviz
  • Kuru incir
  • Kuru kayısı
  • Ev reçeli
  • Tarçın



Yapılışı 

  • Yumurta sarılarını  şeker ile çırpın ve bir kenarda bekletin.
  • Diğer malzemeleri ayrı bir kapta karıştırın.
  • Daha sonra bir kenarda bekleyen şekerle karıştırılmış yumurta sarılarını da ilave edin.
  • Ve akışkan bir hamur elde edin. 
  • Waffle makinasında veya tost makinasında, hafif yağlayarak  waffle ları pişirin. 
  • Üzeri için belirtilen malzemelerle beraber istediğiniz şekilde servis edin.
  • Afiyetler olsun.




 










41 yorum:

  1. Aman aman çok lezzetli ve kıvamında görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden bu güzel sözler duymak beni çok mutlu etti. Teşekkür ederim Gülten Hanım sevgiler.

      Sil
  2. Waffle makinası alıp denemek istiyorum bunuu :) takipteyim orijinal lezzetler bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında çok çeşitli tarifler sizlerle olacak. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. eline saglık cnmm muhteşem görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Ay sanki bu versiyon daha mı güzel olmuş ne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu versiyonu daha çok sevdim. Üstelik bana ait olması daha güzel teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  5. Nefis görünüyor ama ben de çikolata ile severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık tahin pekmezli yiyoruz.
      Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  6. Manzara süperrrr:) ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım Çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  7. elinize sağlık sunum şahane tadı da enfestir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım inanın tadı sunumundan daha güzel. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Sunum süper ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Ellerinize sağlık. Harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  10. Pek lezzetli bir görüntü,ve de daha sağlıklı bence, ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sağlıklı bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

      Sil
  11. Kaç gündür waffle çekiyor canım ama waffle aletim yok, tarifi en kısa sürede deneyeceğim. =) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya tost makinasında deneyeceksiniz ya da cookplus waffle makinası nı tavsiye ederim. Sevgiler Teşekkürler.

      Sil
  12. Çok güzel sunum şahane ellerinize sağlık
    (yaseminlemutfakta.blogspot.com )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin Hanım çok teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  13. en sevdiğim kahvaltılık ani gelen misafirlere bile yapılıyor eline sağlık birgülcüm :
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  14. Ama ben waffle severim, tahin severm, pekmez severim... Ne olacak şimdi..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ortasını bulacaksınız .Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  15. Süper bir fikir:)elinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Çocuklar için çok güzel olurdu, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar için Gerçekten harika oluyor. teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  18. Çok güzel yapmissiniz ne kadar yaraticisiniz :)

    YanıtlaSil
  19. Harika bayildim ellerine saglik canim :))

    YanıtlaSil
  20. Güzel yorumlar için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil