ada kek

1 Kasım 2015 Pazar

Içli Papatya Börek

     Papatya ekmeğin içini kaşar peyniri domates ve salamla lezzetlendirmek benim fikrim değildi.
     Genel istek üzerine yaptım. Çay ile tüketilen nefis bir börek oldu.

Malzemeler 
  • 1 su bardağı ayran
  • 1 yumurta 
  • 1 yemek kaşığı şeker 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kuru maya 
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ılık su 
  • Aldığı kadar un. (4-5 su bardağı kadar)
  • İç malzemesi için 
  • 200 gr kadar kaşar peyniri (Küpler halinde kesilmiş)
  • 1 büyük domates (2 cm çapında doğranmış)
  • 4 dilim salam (2 cm halinde doğranmış )
  

Yapılışı 
  • Hamur malzemelerinin hepsi kullanılarak, yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ederiz.
  • Üzerini örterek 2 katı boyutunda kabarana kadar bekleriz.
  • Hamuru ellerimizi sıvı yağ ile yağlayarak hafifçe tekrar yoğururuz.
  • Ceviz den büyük parçalar alır, elimizle açarak, içine domates salam ve peynir koyup yuvarlar ve kabımıza yerleştiririz.
  • Arzu edersek kabımızın orta kısmına servis yaparken sos koyacağımız kap büyüklüğünde boşluk bırakabiliriz.
  • Tekrar mayalanması için 1 saat kadar ılık bir yerde bekletiriz.
  • Üzerine yumurta sarısı  süreriz. İsterseniz, susam, çörekotu vs. İle süs yapabilirsiniz.
  • Isınmış 180 derece fırında 25-30 dakika pişiririz.
  • Salça, zeytinyağı,  fesleğen ile sos yapıp beraber sevis edebilirsiniz. 
  • Afiyetler olsun. 

45 yorum:

  1. Şahane olmuş canım, ellerine sağlık!Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzet dansı Çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  2. nefissss gözüküyor
    gerçekten şu saatte canım çekti ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. muhteşeeeemmmmm . Ellerine sağlık. Pazar kahvaltısında ilk deneyeceğim bu olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hafta sonları için Şahane oluyor.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Super gorunuyor ellerinize saglikk

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem olmuş.Bu lezzeti sevmeyecek biri yoktur sanırım ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım ben de öyle düşünüyorum teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  6. Nefis görünüyorrr ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  7. çok kabarmışş elinize sağlık peki içi hamur olmuyor mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım kalıp küçük olduğundan çok fazla kabarıp görünüyor. İçinde malzemeden var kesinlikle hamur olmuyor.

      Sil
    2. teşekkür ederim buna benzer bir şey yapmıştım içi hamur kalmıştı da ondan sordum

      Sil
  8. Çok farklı bişey bu :) bayıldım görüntüsüne.. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir şey olmuş bu. OF of . Ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay Hanım Çok naziksiniz Teşekkür ederim.

      Sil
  10. Süper bir görüntü, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım görüntü Şahane ama tadı da çok nefis teşekkür ederim..

      Sil
  11. Şahane görünüyor.. Ellerine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Ayranla hazırlanması çok farklı geldi bana.. Sonuçsa muhteşem...Ellerinize sağlık.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayranı sulu yoğurt olarak düşünün aslında fazla farkı yok gibi.
      Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  13. Bu nasıl bir görüntü süper .Paylaşımınız için çok tşk ederim.Ellerinize ve yüreğinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım Sizi seviyorum ne demek ben teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  14. böyle güzel fotograflar görünce baylıyorum hamarat arkadaşım benim :) ellerine saglık cnm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım sen de Çok hamaratsın.

      Sil
  15. ellerinize sağlık süper görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nuray Hanımcığım.

      Sil
  16. Birgül Hanım ellerinize sağlık. Ekmekler çok güzel kabarmış ve kızarmış, sos ile harika olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban hanım bunları sizden duymak ne güzel.

      Sil
  17. Müthiş görünüyor... Siz bu güzel lezzetleri yaparak nasıl formda kalıyorsunuz :) Ben yemek blogu yazsam herhalde sürekli kilo alırdım :)) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. İçli papatya ekmeğinin ortasına konulan kase fikri ne kadar güzel, ilk kez görüyorum hoşuma gitti. Kelepçeli kalıp kullanarak ben de yapabilirim...
    Ekmeğin rengi ayrı bir güzel. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Harika görünüyor, nefiss!!!Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. ay nefis olmuş sabah sabah canım çekti valla kahvaltı için elinize sağlık .-))

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık canım :) çok güzel görünüyor seni de takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  22. elinize sağlık nefiss oolmuş :)

    YanıtlaSil
  23. Tam aç karnına şuan bayıldım. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  24. Harika görünüyor. Çiçek şeklinde olması da iştah açıcı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  25. Muhteşemm iştah açıcı bir görüntü, ellerinize sağlık

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  26. Tek kelimeyle enfes! Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil