ada kek

20 Aralık 2015 Pazar

Ispanaklı Kurabiye

     Bu hafta pazara harika körpe Ispanaklar gelmişti. Bende biraz abarttım galiba körpe hallerini görünce fazlaca almışım.
     Ispanak yapraklarının bir kısmını rendelenmiş havuçlarla pişirdim. Ispanak kökleri ile de şahane bir omlet yaptım.
    Kendi suyu ile hafifçe haşlanmış kalan Ispanakları değerlendirmek için kurabiye yapmak istedim. İyiki de yapmışım çok lezzetli oldular.
 

     Malzemeler 
  • 2 kahve fincanı haşlanmış ıspanak 
  • 1 yumurta 
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 5 yemek kaşığı tozşeker
  • 12 yemek kaşığı un
  • Vanilya-kabartmatozu 


Yapılışı 
  • Öncelikle haşlanmış Ispanakları rondodan geçiririz. Bir kenarda bekletiriz.
  • Un ve ıspanak hariç  kalan tüm malzemeleri birleştiririz. 
  • Önce Ispanakları daha sonra yavaş yavaş unu ilave ederek , ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde ederiz.
  • Hamurun yoğunluğuna göre un ilave edebiliriz.
  • Yuvarlak şekil verip  180 derece ısınmış fırında 18-20 dakika pişirmek yeterli. 
  • Afiyetler olsun. 

6 yorum:

  1. Çok değişik geldi harika bir fikir ellerine sağlık. Mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan Hanım çok teşekkürler.

      Sil
    2. Handan Hanım çok teşekkürler.

      Sil
  2. Merhabalar,
    Kurabiye misss görünüyor, elinize sağlık. Ispanaklı ilginç olmuş ama denemek istedim:))
    Ben de yeni sayılırım, sizleri de bu gibi farklı ve lezzetli tarifler paylaşmak üzere bloğuma beklerim lütfen:))
    Sevgiler.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    "SİHİRLİ YEMEK KUTUSU"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Fulya hanım.Paylaşmak zenginliktir. Mutlaka ziyaret ederim. Sevgiler

      Sil
    2. Hoşgeldiniz Fulya hanım.Paylaşmak zenginliktir. Mutlaka ziyaret ederim. Sevgiler

      Sil