ada kek

16 Aralık 2015 Çarşamba

Tavuklu Bazlama

     Bu güne kadar Tavuklu Bazlama yiyen oldu mu?.   Diye sormam anlamsız olacak galiba.
     Tavuklu Bazlama, yanında ayran veya çayla istediğiniz zamanda yiyebileceğiniz tam bir öğün oluyor bence.


     Mayalı hamur yoğurmak herzaman zor gelmiştir bana. Hamur uzun süre ele yapışır, biraz bilek kuvveti gerekir ve acele işiniz varsa zaman kaybettirir.
     Ancak yeni cicimle bu iş artık çok kolaylaştı benim için. Cookplus Mutfak Şefi benim yerime 3 dakikada bu işi hallediyor. Özellikle mayalı hamur süper hızla tam kıvamında yoğruluyor.

Malzemeler 
  • 400 gr un
  • 150 gr ılık su
  • 100 gr süt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 paket kuru maya
  • İç malzemeleri
  • 1 tavuk göğsü
  • 4 sivri biber
  • 2 domates
  • 1 yk sıvıyağ
  • 1 yk tereyağ 
  • Tuz-karabiber

Yapılışı 
  • Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurup, üzerini örterek 1 saat kadar mayalanmasını bekleriz.
  • Bu arada tavuk göğsünü haşlayıp tereyağ ve sıvı yağ ile beraber tavada soteleriz. Tuzunu karabiberini ilave ederek soğumasını bekleriz. 
  • Mayalanan hamurdan bezeler ayırıp, merdane ile 20-25cm çapında açıp, bir kenarına sotelenmiş tavuk, ince doğranmış biber ve domates ilave ederek kapatırız.
  • Bu şekilde bazlamalarımızı hazırlayıp, yarım saat daha tekrar mayalanması için bekleriz.
  • Yapışmaz tavada arkalı önlü pişirip servis yaparız.
  • Afiyetler olsun. 




19 yorum:

  1. ellerinize sağlık harika görünüyor @rojdaninmutfagi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Bazlama'ya bayılırım.Tavuklu halinin de çok güzel olduğuna eminim :)

    YanıtlaSil
  3. Of ellerinize saglik harika gorunuyor hemen denemek lazim :-)
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Birgül hanım her tarifinize bayılıyorum. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kızım hamur işlerini çok seviyor. Bende elimden geldiğince hamurla beraber sebze de kullanıyorum. Tavuk hiç denememiştim, en yakın zamanda deneyeceğim. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. yemedim ama canım çekti bak gece gece :) eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık bazlama keyfi iki katına çıkmış:)

    YanıtlaSil
  8. Marketlerde gördüğüm bazlamalar geldi aklıma. Sizin tarif güzel. Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Çocukların öğlen menüsü için süper fikirmiş. Benimkiler öğle yemeğine geliyorlar, okulları tam zamanlı. Genelde besleyici ama pratik yenebilecek şeyleri tercih ediyorum. Bunu çok sevdim, ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  10. Mis mis mis..Ellerinize sağlık.. Oldukça da iştah kabartıcı...Ellerinize sağlık... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Tavuk yerine başka bişey koyarsak anlaşabiliriz bu lezzetle :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. The post is amazing! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    YanıtlaSil
  13. tam buğday unu ile yaparım bundan hemen. Tam diyetime uygun. yanına da bir ayran.. offf diyorum. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  14. Gece gece iştah kabarttı :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Bazlamaya bayılırım zaten :)

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık Birgül Hanım, hem değişik malzemeli hem de lezzetli bir tarif olmuş.Bu arada artık bir kahve içmeliyiz en kısa zamanda. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil