ada kek

24 Ocak 2016 Pazar

Pembe Paça

      Şimdi desem ki kim evde paça çorbası pişiriyor .?   Eminim ki evet diyenlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmez.
     Biliyorum paça çorbasını sevmeyen de çoktur.  Ama faydaları bir o kadar fazladır.
     Paça çorbasını sevmeyenler, çocuklarına bu çorbayı içirmekte zorluk çekenler için işte harika bir tarif.
     Sunum da farklılık yaratarak pek çok şeyi güzelleştirebiliriz değil mi?..


     Malzemeler 

  • 4 adet keçi paçası
  • 1 büyük yaprak mor lahana yaprağı
  • 1/2 mor kuru soğan
  • 2 diş sarmısak
  • 4-5 yaprak fesleğen 
  • 2 litre su
  • Kabuğu alınmış yarım limon
  • Tuz


     Yapılışı 

  • Temizlenmiş paça alınırsa sorun yok. Ancak temizlendiğinden emin olmak için paçaları ateş üzerinde biraz tutarız. 
  • Sonra tüm malzemeleri basınçlı bir tencerede kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 1,5 saat kadar pişiririz.
  • Bu esnada çorbamızın suyu yarı yarıya azalmış olur.
  • Süzüp bir kaba boşaltırız. Etli kısımlarını bulgur pilavı yapmak için ayırırız.
  • Çorba kısmını limon ve arzuya göre pul biber ve sirke ile servis yaparız.
  • Afiyetler olsun. 

25 yorum:

  1. Elinize sağlık... ben hiç yapmadim daha önce... bi ara deneyeceģim... tarifiniz aklimda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Selma hanım. Umarım kısa zamanda denersiniz.

      Sil
  2. Birgulum ben bu sene bu çorbayıyapmaya başladım ama pembelisini deneyeceğim guzel gorunuyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe gerçekten albenili bir çorba oldu. Hemde lezzetli. Sevgiler canım.

      Sil
  3. Rengi o kadar güzel görünüyor ki,çok sevmesem de paça yapasım geldi.. Aslında çok faydalı.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğaçlama yaptığım bir çorba ama çok lezzetli oldu. Deneyin diyorum.

      Sil
  4. Valla görüntü süper de adı paça:)))))) Ben o pişirmeyenler arasındayım. Ama geçen gün yengelerinde denk geldik Ada pek sevdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım Ada sevdiyse yapacaksınız bence bu pembe paça yı. Sevgiler

      Sil
  5. paça deyince ben direk kendimi kaybettim zaten mümkün değil yiyemem içemem :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke mümkün olsa ben bu pembe yi ikram etsem size.

      Sil
  6. Ben bayramlarda kendi kuzumun paçalarını atmıyorum. Zira çok geç pişiyor. Ondan biraz yıldım açıkçası.. Belki hazırlar daha çabuk pişerler. Pembesi de güzelmiş. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur cuğum en az 1,5 saatte düdüklü tencerede pişmesi gerekiyor. Ama içindeki vitaminler o şekilde açığa çıkıyor. Sevgiler

      Sil
  7. Pembe çorba ilk kez görüyorum. Paça olmasi biraz ürkütücü ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceleri bende aynı fikirdeydim. Ama güzelleştirmek için bu yolu buldum.

      Sil
  8. Sakatat tercih etmiyorum ben pek. Ama sevenler için güzel bir alternatif. Çok bir sunum olmuş ayrıca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bende pek sıcak bakıyordum. Böyle bir yolu buldum biraz tat ve lezzet kattım. Teşekkürler.

      Sil
  9. bana pek gitmeyen bir lezzet aram yok da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok kişi alışkın değil tadına o yüzden farklılaştırdım lezzetini.

      Sil
  10. Sunum harika. Fakat bende paça çorbası içemeyenlerdenim.Ellerinize sağlık :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil