ada kek

25 Ocak 2016 Pazartesi

Portakallı Pekmezli Dilimler

     Sömestr tatilinde çocuklarla hoşça vakit geçirip, mutfakta lezzetli atışmalıklar  yapmak mümkün.
     Bu gün Tv de Diyetisyen Dilara Koçak bu tarifi yapıyordu, hemen denemek istedim.
     Çünkü hem tatlı krizleri için, hem demir anemisi olanlar için, hemde çocuklar için harika bir atıştırmalık.


Malzemeler 

  • 1  kahve fincanı keçiboynuzu pekmezi
  • 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 2 adet portakal
  • 1 su bardağı Hindistan cevizi
  • 1 çay bardağı badem

Yapılışı 

  • Pekmez ve nişastayı bir kaba koyup yarım çay bardağı su ile pişiririz. 
  • Soğuması için buzdolabında bekletiriz.
  • Portakalları yarım ay şeklinde dilimleriz.
  • Portakal dilimlerini önce pekmezli karışımımıza batırıp, daha sonra Hindistan cevizine bulayıp,  üzerine bademleri serpiştiririz. 
  • Afiyetler olsun. 


20 yorum:

  1. Pekmezi çok sevmeme rağmen hiç bu şekilde kullanmamıştım. nefis olduğu kesin. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalı üstelik c vitamini ve demir açısından zengin.

      Sil
  2. ay ne güzel bir tarif bu. Mutlaka deneyeceğim, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şafak denemek isteminize çok sevindim. Umarım seversiniz.

      Sil
  3. Bende bu dilimleri nerede gördüm diyorum,müthiş görünüyor alırım bir dilim ):

    YanıtlaSil
  4. Birgül Hanımcım harika bir tarif bu, bayıldım <3 daha sağlıklı ve hafif bir tatlı olamaz ;) sevgiler, güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznur hanım çok teşekkür ederim. Benden de sevgiler görüşmek üzere.

      Sil
  5. Deneyeceğim :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Çok pratik görünüyor, izleyip bizimle de paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
    Hemen denemek istiyorum ama tek sorun hindistan cevizi ile aram olmaması.
    Ben de kendi yiyeceğim bölüme eklemem:))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hindistan cevizi yerine fındık Kırıntısı kullanabilirsin Nihan cığım sevgiler.

      Sil
  7. Harika bir tarif bayıldım, denenecekler listeme not ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kısa sürede dener ve beğenirsiniz. Sevgiler

      Sil
  8. Harika ellerinize sağlık Birgül hanımcığım hemen denemek istiyorum çok güzel ve çok faydalı... doktorlar C vitaminin demirin emilimini artırdıģını söylüyor hep...sevgiler(Selma'nın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Selma Hanım Pekmezin demiri bu şekilde daha iyi emilir. Çocuklar için harika bir tatlı. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
    2. Evet Selma Hanım Pekmezin demiri bu şekilde daha iyi emilir. Çocuklar için harika bir tatlı. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  9. Ben böyle değişik tatlılar yapmayı becerebilsem eşim ve kızım bana taparlardı çok şanslısınız:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin daha güzel yapacağınizdan eminim. Çok basit ve güzel bir tarif. Sevgiler

      Sil
  10. Delicious sweets!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil