ada kek

1 Şubat 2016 Pazartesi

Geleli Kebabı - Malatya Kebabı

          Malatya yöresine ait güzel bir et yemeği. Yöresinde yemek ayrı güzellik oldu benim için.
     Aslında birçok yöremizde farklı isimlerle yediğimiz yemeklerimizden biri Geleli Kebabı.
     Bu arada kebab Malatya dan olabilir ama, tabağı Almanya dan aldım, örtüyü Urfa dan.
   




Malzemeler
  •  Yarım kilo kuzu eti
  • 50 gram kuyruk yağı
  • 4 adet patlıcan 
  • 1 adet domates 
  • 1 kuru soğan 
  • 2-3 adet sivribiber 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası 
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 1 tatlı kaşığı pul biber 
  • bir tatlı kaşığı karabiber 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 yemek kaşığı tereyağı 
  • 5-6 dal maydonoz 
  • 1 diş sarımsak

Yapılışı 
  • Önce kuyruk yağını bir tavada eritiriz. Sonra sıvıyağı ilave ederek doğranmış olduğumuz kuzu etlerini kavururuz. 
  • Etler suyunu salıp geri çektikten sonra 1 adet kuru soğan ve biberleri ilave ederiz. 
  • Daha sonra domatesleri ilave ederek yarım su bardağı kadar sıcak su ilavesi ile etleri pişmeye bırakırız. 
  • Çok az tereyağı ile Salçaları,  tuz ve karabiber ilavesi ile soteleriz etlerin üzerine dökeriz. 5 dakika daha pişirdik ten sonra ocağın altını kapatırız.
  • Diğer tarafta Patlıcanları ister fırında, ister ocağın üzerinde közleriz.( Hazır Köz patlıcan almamızda mümkün.)
  • Patlıcanları soyduktan sonra bir kaşık tereyağ ve ezilmiş sarmısak ile tavada soteleriz. Yayvan bir kabın tabanına yayarız.
  • Üstüne etleri yerleştiririz. Arzu ederseniz kızgın tereyağı dökebilirsiniz.
  • En son maydanozla süsleyip servis ederiz.
  • Afiyetler olsun. 


21 yorum:

  1. görüntüsü beni benden aldı elinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyecek olmanız beni mutlu eder. Teşekkürler.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık Birgül hanım :) Geleli kababı nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok Leziz Görünüyor Ellerinize Sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. İştah kabartan nefis bir lezzet. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzeti gerçekten çok güzel . Teşekkürler.

      Sil
  6. Çok leziz gözüküyor .Ellerinden yemek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çok sevinirim. Beklerim bir gün. Sevgiler canım.

      Sil
  7. Bir Malatyalı olarak bu yemeği bilmediğimin utancı içindeyim.Tabağınızda benim çok hoşuma giden klasik parçalardan biridir.Urfa pujisinde rengi çok hoş Ellerine sağlık ve tüm çicilerinide güle güle kullan.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten Hanım güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sizinde benim gibi bazı eşyalara duygusal bağınız olmalı.

      Sil
  8. Tam da benim sevdiğim bir görüntü. Bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Tadını da beğeneceğinizi umuyorum.

      Sil
  9. bu tarz yemekleri severim elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Tarif nefis.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. çok lezzetli görünüyor deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  12. Nefis olmuş. Görüntü sunum harika. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil