ada kek

6 Mart 2016 Pazar

Kolay Krokan Yapımı

     Krokanlı pastaları ve kekleri çok seven  bir takipcim, benden evde yapabileceği krokan tarifi ve tahin yapma tarifi istedi. (Susamdan yaptığım tahin tarifini daha sonra fotoğrafladığım zaman paylaşacağım.)
     Krokanlı pastaları bende çok seviyorum.. Mümkün olduğu kadar az şeker kullanarak ve yakmadan yapmaya çalışıyorum.


     Krokanı yaparken  sizde içine fındık, badem gibi yemişler ekleyerek hem miktarı arttırıp, hem de daha az şeker kullanabilirsiniz.


     Bu krokanla keklerinize ve pastalarınıza lezzet ilave etmek çok kolay olacak. Hatta sütlü tatlılarınızın üzerini süslemede de kullanabilirsiniz.


        Malzemeler
  • 4 çorba kaşığı tozşeker
  • 1 çay bardağı fındık veya badem içi
  • 1 yemek kaşığı su
  • 2 damla limon suyu
Yapılışı
  • Yapışmaz bir tavaya şekeri koyarız. Yanmaması için 1 yemek kaşığı su ilave edilir,
  • Fındıkları veya bademleri irice çekerek ilave eder, sürekli ama yavaş yavaş tahta bir kaşıkla karıştırırız.
  • Fazla kararmadan rengi turuncu bir hal alırken 2 damla limonsuyu ilave eder, hemen karıştırarak ocaktan alırız.
  • Pişirme kağıdının üzerine yayarak dökeriz. Kaşığın ucu ile hafifçe vurarak kalın yerlerini parçalayarak birbirinden ayırırız.
  • Soğuduktan sonra istediğimiz boyutta ufalayıp kek ve pastalarınızda kullanabiliriz.
  • İsterseniz krokanı fındık olmadan aynı tarifle yapabilirsiniz.


26 yorum:

  1. Elinize sağlık.Bir ara kış geceleri fındıklısını, cevizlisini, bademlisini çok yapardım ama çok güzel olduğu kadar çok da kalorili onun için böyle pastalarda, tatlılarda kullanmak daha doğru sanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tadından vazgeçemediğim lezzetleri azaltarak kullanmaya çalışıyorum.

      Sil
  2. Hep güzel şeyler kalorili :))) ellerinize sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık çok güzel bir tarif olmuş...

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık senden öğreneceğimiz çok şeyler var daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, gençler her zaman bir adım öndedir benim için. Sevgiler.

      Sil
  5. Elinize saglik ben dondurmanin üstünde severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dondurmanın üzerinde de şahane olur eminim. Deneyeceğim.

      Sil
  6. Keklerin üzerinde çok seviyorum bende.Lezzete lezzet katıyor ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl Filiz Hanım süper lezzetli oluyor.

      Sil
  7. Çok severim deneyeceğim bunu evde :)

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık bende krokanları çok seviyorum ama ne yazık ki birazcık yanıyor. su koymadığımdan herhalde. Bir de böyle deneyeceğim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin bence de. Umarım güzel sonuç alırsınız. Sevgiler.

      Sil
  9. eline saglık cnmm cok güzel :)

    YanıtlaSil
  10. krokanlı tatlılar nefissss
    muhallebi ile nasılolur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirler süper. Muhallebi ile de şahane olur bence.

      Sil
  11. Krokan en sevdiğim şeylerden biri. Pastada da tercihim hem krokanlıdan yana olmuştur.

    YanıtlaSil
  12. Harika oluyor gerçekten. Bende bayılıyorum krokan süper lezzet.

    YanıtlaSil
  13. süper görünüyor krokanlı pastalara bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgin ciğim bende çok seviyorum krokanı her tatlıya yakışıyor.

      Sil