ada kek

24 Mart 2016 Perşembe

Rezeneli Yeşil Mercimek Salatası (vejetaryan)



     Bakliyatların faydası artık hepimizce biliniyor. Bakliyatları normal yemek şeklinde pişirmekten bıkanlar için, harika bir kurtarıcı bence bu salatalar.
     Hem de her öğünde sofralarımızda yer alabilir. Çay saatlerinde, akşam yemeklerinde, meze olarak, canımızın sıcak bir şey yemek istemediği yaz aylarında, diyet yaptığımız zamanlarda..
    Yazın sıcak bakliyat yemek insanın aklına gelmez ama, salata şeklinde soğuk olarak her zaman soframızda bulundurabiliriz
     Sağlıklı yaşamın da gereği diyorum.
     Üstelik vejetaryanlara uygun.
Malzemeler
  • 1 sb yeşil mercimek
  • Yarım demet maydanoz
  • 6 adet yeşil soğan
  • 2 yk elma sirkesi
  • 3 yk sızma zeytinyağ
  • 6 dal rezene
  • 6 dal dereotu
  • tuz
  • pul biber



Yapılışı
  • Mercimeği 2 sb su ile biçimlerini kaybetmeyecek şekilde haşlıyoruz. Ve soğumaya bırakıyoruz.
  • Diğer yanda elma sirkesi, tuz ve zeytinyağını birleştirip çatalla hafif çırpıyoruz.
  • Mercimeğin yeşilliklerini kattıktan sonra tuz ve biberini ilave edip karıştırıyoruz.
  • En son zeytinyağlı sosu ilave edip hafifçe harmanlayıp servis ediyoruz.
  • Rezeneyi kokusu nedeni ile sevmeyenler vardır.Rezene yerine 2 kat fazla dereotu doğrayıp salatanıza katabiliriz.
  • Afiyetler olsun.

29 yorum:

  1. Rezeneyi ben hiç sevmiyorum ama dereotu ile deneyeceğim çok teşekkürler ♥ ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Sevgiler

      Sil
  2. Yeşil mercimeği çok severim ben. Salatıs yemeği:))) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bakliyata yönelelim değil mi? Üstelik çok ta lezizler.

      Sil
  3. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin Hanım çok teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  4. Rezenenin tadını çok merak ettim.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hoşlanırsınız tadından. Deneyin derim.

      Sil
  5. muhteşem gürünüyor weline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  6. Çok değişik bir salata ,çok ilgimi çekti. Mercimeğe bayılırım. Eline sağlık abla :)

    YanıtlaSil
  7. yeşil mercimekli yemek börek ne varsa çok severiz salatasını da duydum ama ben taze rezene hiç görmemiştim:) değişik olabilir. dere oyunun da yakışacağını düşünüyorum .Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım bende mercimeği her türlü yemekte seviyorum. Üstelik çok besleyici ve sağlıklı.

      Sil
  8. Rezene'ye mutfağımda hiç yer vermemiştim ancak bu güzel tariften sonra mutlaka denemek istiyorum.Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım çok teşekkür ederim. Her lezzet denenmeli bence de.

      Sil
  9. ellerine sağlık ablacım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine ciğim çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Ellerinize sağlık Birgül hanım.Yeşil mercimek salatası nefis görünüyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Rezenenin tazesine hiç rastlamadım bizim pazarlarda. Ama rezenesiz olarak nohut ilavesiyle yaptığım bir salatadır. Elinize sağlık, sevgiler. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  12. Yeşil mercimeği çok severim kesinlikle denenmesi lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bende seviyorum tüm bakliyatları.

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Bakliyatları çocuklar da bizim kadar sevseler keşke.

      Sil
  14. Ellerine sağlık canım çok leziz duruyor cidden .... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fatma çok teşekkür ederim.

      Sil