ada kek

29 Nisan 2016 Cuma

Anatolian Vineyards

     Sevgili Serkan Karagöz-Konuşankalem' in daveti ile Anatolian Vineyards Şarap Okulu'da  arkadaşlarla buluştuk.
     Nasıl bir ortamda eğitim alacağımızı doğrusu merak ediyordum,  sevgili Konuşankalemi arayıp birazda yol yorgunu olmam sebebiyle (kaytarmak için açıkçası) sorular sordum. Gayri ciddi olacaksa gitmem diye düşündüm.
     Ama ne mümkün, uzunca bir masa hazırlanmıştı bizim için. Üzerinde her birimiz için içinde  acı, tatlı, asit ve tuz su bulunan 8'er adet kadeh bizleri bekliyordu.


    Eğitimcimiz Jean Luc Colin çok uzun yıllardır Türkiye'de yaşadığı için bize Türkçe olarak harika bilgiler verdi.
   İlk olarak  acı, tatlı, tuzlu ve asitli su dolu kadehlerden tadımlar yaptık. Ve bu tatları dilimizin hangi noktası ile hissettiğimizi öğrenmeye çalıştık.
      Biliyor musunuz?  Şimdiye kadar üzerinde hiç düşünmemiştim. Tuzu dilimizin ucunda hissettiğimizi, asidi (yani ekşi-limon vs.) dilin alt ve yanlarıyla hissettiğimizi, şekeri yine tuz gibi dilin ucunda hissettiğimizi, acıyı da dilin arka tarafında hissettiğimizi . Sonra beynimize ilettiğimizi.         Sizler bu konuda düşündünüz mü hiç?


    Bir diğer kadehteki içeceğimiz Tanen. Net bir şekilde içtiğimiz bu tanenli su bir odunun tadını nasıl olduğunu öğrenmemizi sağladı. Diş etlerimizi ısırdı, ağzımızı kuruttu.
    Daha sonra minik parfüm şişelerinde ki esansları koklayarak tanımaya çalıştık. Böğürtlen kokusundan akasya kokusuna, karabiber kokusundan badem kokusuna kadar,  14 adet kokuyu tanımaya çalıştık. İtiraf etmeliyim ki bu kokuları tanımakta çok başarılı değildim.


     Tüm bu öğretilerden sonra, bu güzel insanlarla şarap tadımı hakkında daha bir çok bilgi edindik.


     Şişe mantarının nasıl doğru bir şekilde çıkarılacağından, hangi şarabın hangi karaf veya bardağa konulacağından, sıcak ve soğuk sunum bilgilerinden, hangi yemeklerin hangi şaraba eşlik etmesinin uygun olacağına kadar, Jean Luc Colin Bağdat Caddesi üzerine bulunan şarap okulunda sertifikalı eğitimler veriyor.


     Sevgili konuşankalem Serkan Karagöz'e bu farklı gün ve eğitim için teşekkür ediyorum.
   

1 yorum: