ada kek

23 Nisan 2016 Cumartesi

ENGİNARLI SOS

     Bahar mevsiminde serin-ekşi tatlar harika olur. Gezi sonrası eve geldiğimde bir sürprizle karşılaştım. Şahane enginarlar ve limonlar taaa..., Kıbrıs'lardan özel gönderilmiş. Kıbrıs Yeşili'ne teşekkür ediyorum.
     Kıbrıs'ın Enginarlarına ve limonlarına olan aşkımı diğer illerin sebze ve meyveleri kıskanmasın, onları da seviyorum. Ama Kıbrıs limonları misler gibi kokar,  Enginarları elma gibi yenir.
      Kıbrıs'tan gelirken limonları valizim de kıyafetlerimle birlikte misler gibi kokarak getiririm. Deneyin isterim.
      Enginarların minik olanlarını hiç pişirmeden meyve gibi yemek mükemmel olur. Bunu da deneyin isterim.


     Enginarların 2 tanesi ile harika bir sos yaptım bu kez. İster meze gibi tabakta sunun, ister kızarmış bir dilim ekşi mayalı ekmeğin üzerinde deneyin.
      Muhteşem lezzetin herkes tarafından sevileceğini, olumlu eleştiriler alacağını düşünüyorum.


     Malzemeler
  • 2 adet orta boy taze enginar
  • 1 adet limon
  • 1 küçük patates
  • 100 gram ezine peyniri
  • 1 çay kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 4 yaprak taze fesleğen veya 3 dal dereotu
  • Tuz-pulbiber


Yapılışı
  • 1 su bardağı suyu tencereye koyup, içerisine 1 tam limonun suyunu ve tuzu ilave ederiz.
  • Enginarları soyduktan sonra hemen limonlu suya atarız.
  • Patatesinde kabuklarını soyup, doğradıktan sonra ilave ederiz.
  • Kapağı kapalı olarak kısık ateşte yumuşayıp çok az suyu kalana kadar haşlarız.
  • Ilıkken rondoya alıp içine tereyağ, peynir ve fesleğeni ilave eder, sos kıvamı olana kadar çekeriz.
  • Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdiririz.
  • Afiyetler olsun.


13 yorum:

  1. Harika olmuş, ben de bu haftayı enginar haftası ilan ettim. Enginarla ilgili hain planlarım var :) Elinize sağlık, sevgiler... https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir tarif olmuş canım bunu denemeliiyim :) ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel hiç aklıma gelmezdi enginardan sos yapmak... ellerinize sağlık ben bayılırım böyle ekmek üstü lezzetlerine...sevgiler (Selmanın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil
  4. her zamanki gibi harika lezzetler yaratıyotsun, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel tarif, deneyeyim ben bunu....

    YanıtlaSil
  6. İlk defa görüyorum, farklı geldi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Enginarı çok seviyorum. Bir de böyle deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir sos olmuş bence, ellerinize sağlık. Hele ekşi mayalı ekmek üzerinde harika olur.

    YanıtlaSil
  9. güzel bir tarifi eline saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  10. Enginarın her hali güzel, eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Soguk sos çok güzel bir fikir elinize saglik.

    YanıtlaSil
  12. Leziz görünüyor, denenmeli :)

    YanıtlaSil