ada kek

24 Nisan 2016 Pazar

EVDE PRATİK SUCUK YAPMAK

     Merhabalar müthiş bir Kayseri gezisinden sonra evde bir Kayseri Sucuğu yapmamak olmaz değil mi?
     Harika çemen ve sucuk baharatları aldım. Kayseri'de artık oranlarına göre baharatlar hazırlanmış olarak satılıyor. Büyük bir kolaylık. Yalnızca kıyma ve sarımsak ilavesiyle mis gibi ev sucuğu hazır.




     Bende bu kolaylıktan faydalanmak istedim ve bu fırsatı kaçırmadım tabi ki.
     İsterseniz hazır paketten yararlanırsınız ölçüye ihtiyacınız olmadan, böyle bir şansınız yoksa işte  malzemeler. 




Malzemeler
  • 1 kilo orta yağlı kıyma (bir kez çekilmiş)
  • 20 gram acı toz biber
  • 40 gram tatlı toz biber
  • 25 gram kimyon
  • 60 gram ayıklanmış sarımsak
  • 20 gram tuz
  • 10 gram yenibahar
  • 200 gr içme suyu
  • 5 er gram tarçın,karanfil,zencefil (isteğe bağlı)
  • Streç film

Yapılışı
  • Sarımsağı havanda iyice ezeriz, baharatları elekten geçiririz.
  • Kıyma ilave ederek, azar azar döktüğümüz su ile malzemeler birbirlerine iyice tutunana kadar yoğururuz.
  • Buzdolabında en az 3 saat kadar dinlendiririz.
  • Hafifçe tekrar yoğurduktan sonra, istediğimiz miktarda parçalara ayırıp, streç film ile sıkıca sararak rulo haline getiririz
  • Yine dolapta 3 saat kadar bekleterek, derin dondurucuya kaldırıp, arzu ettiğimiz zaman ister ızgara da, isterseniz yumurta ile şahane mis gibi kendi sucuğunuzu ikram edebilirsiniz.
  • Afiyetler olsun.

18 yorum:

  1. Şahane ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel hazırlamışsınız Birgül Hanım. Ellerinize sağlık. Ben de en kısa zamanda bir terazi alarak mutfağımda kullanmak istiyorum artık. Sevgiler...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban hanım artık göz kararı bazı şeyleri aynı tatla yapmak mümkün olmuyor. Bende terazi kullanıyorum artık.

      Sil
  3. vallahi süper bu deneyeceğim.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika evde hijyenik ve içinde ne olduğunu bilerek daha güvenli oluyor. Teşekkürler.

      Sil
  4. Geçen hafta ben de Kayseri'deydim hatta Erciyes'e çıktık çok güzeldi. Yemekler gerçekten güzel. Sucuklardan eve aldım ben sizin kadar becerikli değil hazır olanı yemeyi daha çok seviyorum:))) Elinize sağlık harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yerler var Kayseri de yemeklerde çok lezzetli ama çokta kalorili. Size de afiyetler olsun. Teşekkürler.

      Sil
  5. Harika, ev yapımı olmasına bayıldım.Deneyeceğim,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokta basit yapılışı. Önemli olan baharatların oranı gerisi teferruat. Sevgiler kolay gelsin.

      Sil
  6. Birgül Hanım instagramda gördüğümde çok şaşırmıştım.Keşke deneme fırsatı bulabilsem.İçinde ne olduğunu bilerek tüketmekne güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım denersiniz. Yeter ki baharatlara ulaşın yaparsınız eminim. Sevgiler

      Sil
  7. Elinize sağlık. Takibimdesiniz. Sizi de beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. Bayıldım hem pratik hem sağlıklı ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nigar Hanım söyledikleriniz çok doğru. Ne yediğini bilmek önemli. Sevgiler.

      Sil