ada kek

23 Haziran 2016 Perşembe

Poşette Kayısı Reçeli

     Artık yolculuklarımızı daha çok hava yolları ile yapmaya başladık. Haliyle gittiğimiz yerlerden aldığımız veya yaptığımız bazı ürünleri getirmek mesele olabiliyor.
     Hatta başka bir şehirde yaşayan çocuklarımız veya yakınlarımıza da yiyecek maddesi götürmek sorun olabiliyor. Bu nedenle ambalaj konusunda bize kolaylık getirebilecek şekilde bir şeyler yapmaya başladım. Geçen sene yaptığım (buradan ulaşabilirsiniz) Poşette Kışlık Domatesten sonra bu yılda poşette reçel ve marmelat yapmaya başladım.
    Hem taşımasın da , hem saklanmasın da az yer kaplayan Poşette Reçel tarifimi sizlerle paylaşmak istedim.
     Artık kavanoz aramak, kapakları kaynatmak, yer bulmak, taşırken kat kat sarıp sarmalamak zorunda kalmayacaksınız. İzlemek isterseniz.👉
https://youtu.be/PF5Qd6RD7Mg


Malzemeler
  • 2 kilo tatlanmış kayısı
  • 5 su bardağı şeker (mayhoş tadı sevmiyorsanız şeker oranını arttırabilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı limon
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ


Yapılışı
  • Bir gün önceden kayısıları dilimleyip, şekeri kayısıların üzerine dökerek buzdolabında bekletin.
  • Ertesi gün kayısıların sulandığını göreceksiniz.
  • Bir kez karıştırarak ocağın üzerine koyup pişirmeye başlayın.
  • Ara sıra karıştırarak üzerindeki köpükleri alın.
  • Ortalama yarım saat kadar pişirin.
  • Ocaktan almadan 5 dakika önce limon suyunu şekerlenmeyi önlemek için ilave edin.
  • Tereyağını da kalan incecik köpükleri yok etmek için ilave edip reçeli ocaktan alın.
  • Tereyağı ayrıca reçelin barlanmasını da önleyecektir.
  • Reçelin soğumasına izin vermeden cam veya porselen yayvan bir kaba boşaltılıp, birkaç saat güneşte bekletin.
  • Bu şekilde reçel daha koyu, daha dayanıklı, daha hoş renkli olacaktır.
  • Güneş sıcaklığı bittikten sonra soğuk reçelleri kilitli poşetlere koyun.
  • Poşetlerin içinde hava kalmasına izin vermeden poşetleri kilitleyin.
  • Bu şekilde saklaması ve yolculuk sırasında ki taşınma kolaylığına bayılacaksınız.
  • Afiyetler olsun.


14 yorum:

  1. saklama için çok iyiymiş uçak içine aldığımız çanta da izin verirler mi ki suya bile karışıyorlar bazen. Bagaja giden valizde de yine dışı sağlamca kutulamak lazım benim şampuan kabım ezilmiş Allahtan içi akacak kadar basılmamış:(
    Ellerine sağlık tereyağ olayını yeni öğrendim bunun için de teşekkürler.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Hatice ben salça ve reçellerimi hep bu şekilde valizle getiriyorum. Hatta Antep e gittiğimde torba yoğurtlarımı ve biber salçalarımı da bu yolla getiriyorum. Kendimce pratik bir yol buldum. Tabi ki yinede dikkatli olmalı poşetlerde hava kalmamalı. Yorumunuzu paylaştığınız için ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. İyiymiş o zaman çok teşekkürler yazın çocuklara kargoyla yollamak zor oluyor İzmir'den Diyarbakır'a 3 gün de gidiyor bozulabiliyor pek çok gıda bir sonraki gidişim de ben de hazırlayacağım böyle çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım ben teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  4. elinie saglık cnm çok güzel bir öneri

    YanıtlaSil
  5. Yine çok pratik bir yöntem. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  6. Poşette reçel saklamak çok iyi bir fikir gibi görünüyor.Yine çok faydalı ve yaratıcı bir bilgi vermiş oldunuz bizlere.Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz böyle düşünmeniz ne güzel. Yaptığım minicik bir şey ama mutlu oldum. Teşekkürler.

      Sil
  7. Benim reçellerle başım hep dertte zaten. Küçük boy kavanozlarda götürüp getiriyorum ama yer kaplama ve kırılma riski her zaman var tabii ki.Poşetler dayanıklı mı diye sorsam. Üzerine baskı olduğunda sorun oluyor mu. Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kezban Hanım poşetleri İkea dan aldım oldukça sağlam ve kilit kısmı emniyetli. Üzerine baskı olduğunda sorun olmaması için, poşetin içinde hiç hava kalmamasına dikkat edin. Ben bu şekilde valizde getirip götürüyorum. Az yer kaplıyor, poşetlerin kaymaması için üs tüste koyarken aralarına kağıt havlu koymarsanız da iyi olur.. Sevgiler

      Sil