ada kek

7 Temmuz 2016 Perşembe

Uzun Ömürlü Biberiyeli Pancar Salatası

     Pancarlı lezzetlere devam ediyorum. Bu kez turşu tadında 1 hafta boyunca buzdolabında rahatça muhafaza edip, arzu ettiğiniz zaman tüketebileceğiniz bir salata.
     Hem pratik, hem de elinizin altında bir salata var üstelik sağlıklı. İkinci günden itibaren tüketmeye başlamak daha lezzetli bence. Takdir sizin.
    Oldukça az bir malzeme ile yapılıyor. Sizle değişik baharlı otlar kullanarak farklı aromalı lezzetler elde edebilirsiniz.    
İzlemek isterseniz.👉   https://youtu.be/pxZDbV9e6Rg


Malzemeler
  • 4 orta boy pancar
  • 4 diş sarımsak
  • 4 yemek kaşığı elma sirlesi
  • 1 tatlı kaşığı kaya tuzu
  • 5-6 dal taze biberiye

Yapılışı
  • Öncelikle pancarları yıkayıp 2 ye bölün ve üstü geçecek kadar su ekleyip çok fazla yumuşak olmasına izin vermeden haşlayın.
  • Soğuduktan sonra kabuklarını soyun. Halka şeklinde yarm cm kalınlığında dilimleyin.
  • Sarımsakları da ayıklayıp incecik bıçak ile doğrayın.
  • Kapaklı cam bir kabın taban kısmına biberiye döşeyin. Üzerine bir sıra pancar, sarımsak, biberiye 1 kaşık sirke şeklinde kat kat malzemeleri yerleştirin.
  • En üste tuz ve sirke ilave edin. Biberiye ile üzerini kaplayıp, haşlama suyundan yarım çay bardağı kadar döküp kapağını kapatın.
  • Buz dolabında muhafaza ederek, istediğiniz an tüketebilirsiniz. Afiyetler olsun.

5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ben de yapıyorum çok severim ama biberiye hiç kullanmadım. artık pek bulunmuyor pancar buzluğa attığım son poşeti çıkardığım da biberiyeyi mutlaka deneyeceğim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sıralar pancar pazarlarda çokta var. Bende değerlendirdim. Kek, turşu, salata biberiye de güzel bir tat koku veriyor. Denemesi düşündüğünüz için ben teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  2. Seviyorum ben pancarı. Rengi tadı çok özel bir sebze bence...

    YanıtlaSil
  3. pancar sevemedim bir türlü :-((

    YanıtlaSil
  4. oo hafif bir salata ellerine saglık :) sevgiler

    YanıtlaSil