ada kek

18 Ağustos 2016 Perşembe

Pratik Kızılcık Tarhanası

    İlk kez bir Bolu gezisinde tanışmıştım Kızılcık Tarhanası ile. Pespembe görüntüsüydü beni ilk cezbeden.
     Romantik Pembe bir çorba yapacaksınız. Biraz çelişkili olacak belki amaa..  içine sarımsak katacaksınız...
     Soğan ve sarımsak ilavesi tercih meselesi diyorum. Ben bu pembe kızılcık tarhanasını yaparken içine soğan ve sarımsak ilave etmedim. Pişirirken duruma göre, sunuma göre, hava şartlarına göre ilaveler yapıyorum.
     Daha lezzetli hale getirip çorbanızı zenginleştirmeniz mümkün.
     Minik bir sır. Minicik köfteler yapıp çorbanızın içine ilave ederseniz, inanın herkes sizden tarifini isteyecek.



Malzemeler 
  • 1 kilo olgun kızılcık
  • 3 çorba kaşığı kaya tuz
  • 1 kilo un

Yapılışı
  • Kızılcıkları yıkadıktan sonra tuz ile ovun.
  • 1 saat kadar bekledikten sonra yeniden ovun.
  • Çok kısık ateşte biraz yumuşak hal almasını sağlamak için ısıtın.
  • Patates ezici yardımı ile ezerek çekirdeklerinden ayırın. 
  • Elde ettiğimiz kızılcık posasına unu azar azar ilave ederek şekillenebilecek kıvamda hamur elde edin.
  • Parçalara ayırıp bastırarak bir örtü üzerine serin.
  • Gölge ama serin esintili bir yerde kurumaya bırakın.
  • Ters düz ederek ve parçalayarak kurumasını hızlandırabilirsiniz. 
  • İyice kuruduktan sonra kevgirden veya robottan geçirerek un gibi ufalanmasını sağlayın.
  • Tekrar gölge bir yerde sererek kurutun vee bez torba veya cam kavanoz ile kullanmak üzere kilerinize kaldırın.
  • Afiyetler olsun. 


you tube video  https://youtu.be/T_uFM5o-Pyo
https://youtu.be/7UcHdPu87so

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder