ada kek

30 Ekim 2016 Pazar

Soğan Çorbası

     Soğan Çorbası ile tanışalı birkaç yıl oldu. Farklı şekillerde hazırlanan soğan çorbasını tatma şansına sahip oldum. Ama dedim ki - böyle olmaz en iyisi Fransa'ya gidip orada bu lezzetin tadına bakayım...   Keşke her lezzeti yerinde tadabilme şansına sahip olabilsek değil mi?
     Ancak, bu dileğim gerçekleşti ve ben gerçekten de Paris'te şahane bir Soğan Çorbasını tatma şansına sahip oldum.
     Karamel renginde, bol peynirli leziz mi leziz doyurucu bir çorba. Tabi ki Fransa'da kullanılan peynirler biraz farklı .Ancak Türkiye'de biraz kaşar peyniri rendesi ve biraz ufalanmış tulum peyniri ile şahane bir Soğan Çorbası yapabiliriz.
     İşte sizin için Soğan Çorbası malzemeleri ve yapılışı.



Malzemeler
  • 2 adet büyük boy kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kırmızı şarap veya üzüm sirkesi
  • 1 su bardağı et suyu
  • 4 su bardağı soğuk su
  • 5 dilim tam buğday ekmeği
  • 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi (muratbey kullandım)
  • 1/2 su bardağı tulum peyniri
  • 1 tatlı kaşığı mutlaka karabiber -tuz


Yapılışı
  • Soğanları mümkün olduğunca incecik uzun uzun doğrayın.
  • Tencerede tereyağını eritip, soğanları ilave ederek sürekli karıştırarak, karamelize rengini alana kadar pişirin.
  • Şarap veya sirkeyi ilave edin, kokusu yok oluncaya kadar birkaç kez daha karıştırıp, bu aşamada karabiber ve tuzu ekleyin.
  • Üzerine unu serpiştirip 1-2 dakika kadar kavurun.
  • Su ve et suyunu soğuk olarak yine karıştırmaya devam ederek ilave edin. (soğuk olarak ilave etmenin amacı unun topaklanmasını önlemek)
  • Koyuca bir çorba kıvamına gelene kadar kaynamasına izin verip ocağın altını kapatın.
  • Ekmeklerin kenarlarını kesip çıkarın ve küp şeklinde doğrayın.
  • Çorbayı mümkünse tek porsiyonluk kaselere paylaştırın. Üzerlerini tamamen ekmekle kaplayın. (merak etmeyin ekmekler kesinlikle çorbaya batıp kaybolmazlar)
  • Üzerlerine kaşar peyniri daha sonra tulum peyniri bolca ilave edin.
  • Sıcak 180 derece fırında 5 dakika kadar bekletip, servis edebilirsiniz..
  • Afiyetler olsun.

   
     

8 yorum:

  1. çok güzel olmuş kesin deneyeceğim ellerine saglık cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkür ederim. Beğeneceğinizi umuyorum.

      Sil
    2. merhaba kadınlara yönelik bir sitemiz var. Sitede sizin blogunuzda yayımlamış olduğunuz yemek tariflerine de yer vermek istiyoruz. Altında blog isminizi belirterek. İzin verirseniz mutlu oluruz. İncelemeniz için link aşağıdadır. İyi günler, iyi çalışmalar.

      http://www.kadinlarguzeldir.com

      Sil
    3. Siteniz çok güzel inceledim. Çok memnun oldum teklifinizi için. Ancak henüz mailime cevap alamadım.

      Sil
  2. nefis gözüküyor
    sizin ellerinizden tatmak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ne zaman arzu ederseniz mutluluk duyarım. Sevgiler

      Sil
  3. Nefis görünüyor.Daha önce soğan çorbası denememiştim.Tarifinizle deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil