ada kek

28 Kasım 2016 Pazartesi

Brokoli Karnabahar ve Yulaflı Atıştırmalıklar

     Karnabaharı sevmeyenler, genelde brokoliyi de sevmiyorlar.  İçinde bulunan sülfür kokusu nedeniyle mutfaklarda pek rağbet görmeyen karnabahar ve brokoliyi çeşit çeşit hallere sokmaya başladık.
     Evdekiler pek haz etmediği için, bir taşla iki kuş vurmak misali, karnabahar ve brokoliyi ben de bir arada kullanmaya karar verdim.
     Ama biraz ileri gittim galiba. Ekmek, bazlama ve krep bile yaptım. İlk fırsatta tariflerini paylaşacağım.
     Bu günkü tarifim, yağsız adeta bir diyet yemeği tadında ve piştikten sonra hiç bir kokusu kalmayan atıştırmalık. Avokado sos ile sunum yaptım. Siz istediğiniz damak tadınıza uygun bir sos kullanabilirsiniz. Ayrıca yoğurt ile mükemmel bir ikili olabilir.
     Ben bu kez Tefal Actifry ile pişirdim.  Arzu ederseniz, pişirme kağıdı serili bir tepside fırında pişirebilirsiniz. Aynı sonucu veriyor.



Malzemeler
  • 400 gr karnabahar
  • 200 gr brokoli
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yulaf 
  • 2 çay bardağı tam buğday unu
  • 2 adet közlenmiş kapya biber
  • 200 gr kaşar peyniri
  • 1 tatlı kaşığı kurutulmuş sebze
  • tuz,karabiber,kırmızı biber,zerdeçal
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı
  • Öncelikle karnabahar ve brokoliyi buharda haşlayın. 
  • Soğuduktan sonra, közlenmiş kapya biber, yumurta, yulaf ve baharatlarla beraber rondodan geçirin.
  • Daha sonra tam buğday ununu kontrollü olarak elinizle karıştırarak ilave edin.
  • Yumuşak bir hamur kıvamı olmalı . Çünkü tam buğday unu bekledikçe malzemelerimizi katılaştıracaktır.
  • Ellerinizi zeytinyağ ile yağlayarak, karışımdan cevizden irice parçalar alıp içine kaşar peyniri koyarak şekil verin.
  • 180 derece ısınmış fırında atıştırmalıkların üzerini fırça yardımı ile yağlayarak 20 dakika kadar pişirin.
  • Tefal Actfry ile 15 dakika pişirmek yeterli.
  • Afiyetler olsun.


   




2 yorum:

  1. İç rahatlığı ile yenilebilecek harika bir yemek olmuş, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum için ben teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil