ada kek

12 Aralık 2016 Pazartesi

Mürdüm Erikli Pembe Kek

     Aralık ayında taze mürdüm eriği buldum. Mürdüm Eriğini çok seviyorum. Hele ilk çıktıklarında, henüz olgunlaşmamış sert hallerini hiç kaçırmam . Bol bol alırım. Reçeli ayrı bir güzelliktir. Rengi ise olağanüstü...
    Marketden alınan Mürdüm Eriklerinin sert olanları hemen tüketildi. Yumuşak mürdümler ise, kek için ayrıldı.
     Mürdüm Eriğini tüketmek için 3 sebep yeterli bence, C vitamini yüklü, bağışiklık sistemini kuvvetlendiriyor, kansızlığa iyi geliyor.
     Şimdi tarif ve malzemeler.





Malzemeler 
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 su bardağı sıvı yağ 
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı mürdüm eriği suyu
  • 3 adet yumurta 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • 2 çay kaşığı tarçın 
  • 1/2 su bardağı ceviz içi
  • 12 yemek kaşığı tepeleme un
  • Üzeri için pudra şekeri 
  • 1/2 kilo mürdüm eriği


Yapılışı
  • Mürdüm eriklerinin yarısını 1,5 su bardağı su ile kaynatın ve daha sonra soğumaya bırakın. Arzu ederseniz hazır erik suyu da kullanabilirsiniz.
  • Önce şeker ve yumurtaları beraberce çırpın.
  • Daha sonra, kalan mürdüm erikleri dışında, malzemelerin önce sıvı olanlarını, daha sonra kalan malzemeleri ilave edip akışkan bir kek hamuru elde edin.
  • Ortalama 25cm çapında fırın kabını yağlayıp, hamuru dökün, sonra dilimlediğiniz mürdüm eriklerini dizin.
  • 180 derece ısınmış fırında kürdan ile piştiğini test ederek pişirin.
  • Biraz dinlendikden sonra, üzerine pudra şekeri serpiştirin.
  • Afiyetler olsun.

2 yorum:

  1. Mürdüm erigi çok severim pembe kek adi da çok sempatik geldi. Elinize saglik.

    YanıtlaSil