ada kek

20 Şubat 2017 Pazartesi

Fındık Unlu Kakaolu Kek

     Kış aylarında enerjiye ihtiyaç artıyor. Bu nedenle sık sık kek yapmaya başladım.
     Bu kekleri yaparken de mümkün olduğunca içinde sağlıklı malzemeleri fazlaca kullanmaya çalışıyorum.
     Fındıkları rondoda inceltip, eledim.  İri olan kırıntıları önce kek kalıbının tabanına yaydım. Sonra kek hamurunu üzerine döktüm.
     Ben sevdim, umarım sizde seversiniz.

Malzemeler 
  • 2 yumurta 
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ 
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 su bardağı fındık unu
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1su bardağı un
  • 1çay bardağı fındık kırıntısı 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 çay kaşığı vanilya aroması
Yapılışı 
  • Yumurta ve şekeri çırpın. 
  • Sıvı yağ ve sütü ilave edin. 
  • Fındık unu, kabartma tozu ve vanilyayı döküp iyice karıştırın.
  • Kakao ilavesinden sonra kontrollü olarak akışkan bir kek hamuru elde edene kadar un ilave edin. 
  • Kalıbı hafifçe tereyağ ile yağladıktan sonra önce fındık kırıntısını sonra hamuru kalıba dökün.
  • 160 derece ısınmış fırında pişirin.
  • Afiyetler olsun. 

2 yorum:

  1. Her zamanki gibi çok güzel görünüyor abla ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim.

      Sil