ada kek

11 Mart 2017 Cumartesi

Başbaşı Bulgur ile Yerelması

     Bu gün pazarda gördüğüm en güzel sebze yerelmasıydı. Aldığım yerelması o kadar taze ki yarısını çiğ tüketmek için ayırdım.
     Başbaşı bulgur kullandınız mı bilmiyorum?  Benim en çok kullandığım iri bulgurdur.
     Buğdayın kırılmadan sadece kabuğunun soyulması işlemi yapılan Başbaşı Bulgur genelde pilav ve çorbalarda kullanılır. Ben de bu kez yerelması pişirirken kullandım. Birbirlerine çok yakıştılar.


Malzemeler
  • 500 gram yerelması
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 kahve fincanı başbaşı bulgur
  • 1 kahve fincanı sızma zeytinyağ
  • 1 limon suyu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker

Yapılışı
  • Yerelmasının çıkıntılı kısımlarını ayıklayın.
  • Soğanları piyazlık doğrayın.
  • Yayvan bir tencerede soğanları esmerleşmeden kavurun.
  • Yerelmasını da soğanlarla birlikte tuz ve şeker ilave ederek hafif şeffaf olana kadar kavurun.
  • 1 su bardağı sıcak su ilave edin, kaynamaya başlayınca bulguru ilave edin.
  • Bulgurlar şiştikten sonra ocağı kapatın.
  • Hemen servis kabına alın ve limon suyu gezdirin.
  • Soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.
  • Afiyetler olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder