ada kek

8 Haziran 2017 Perşembe

Diyet Yapmayın Alışkanlıklarınızı Değiştirin.

  Aynı gün yolculuğum olmasına rağmen kaçıramayacağım bir davet vardı. Tüm yolculuk hazırlıklarımı bir gün önceden yaptım ve sevgili arkadaşım Zübeyde Sarçoğlu'nun daveti ile bu harika Workshop a katıldım.


    Bu güne kadar diyet ve beslenme konusundaki duyduklarımızı bildiklerimizi farklı bir bakış açısıyla bize sunan, Habit markasının kurucusu Sporcu Beslenme Uzmanı ve Yoga Eğitmeni İlker Çağlayan ile tanışmış olmak bana şimdiden büyük artılar kazandırdı.
     Bu günlerde o kadar çok beslenme alışkanlıklarından, sağlıktan, diyetten bahseden hem de çok farklı bahseden kişiler var ki... kime inanacağınızı bilemiyorsunuz.


     İlker beyin kendisinden örnekler vererek bilgiler vermesi, bende ki inanırlığını en üst seviyeye çıkarttı diyebilirim.
     İlker beyin 28 yaşındaki ve şu anki fotoğraflarını görünce, verilen bilgileri pür dikkat dinledim notlar aldım. İnanılmaz....


     Önce doğru bilinen yanlışlardan bahsetmek istiyorum.
- Yürüyüş yağ yakımını hızlandırır. #
Yürüyüş motivasyon ve ruh sağlığına iyi geliyor. Ancak vücudu çalıştıran bir spor değil., bu yüzden de kas yapmanız mümkün değil. Maalesef  kas olmadan yağ yakmak da mümkün değil.
- Bölgesel yağ yakımı mümkündür.#
Üzgünüm ama vücudumuzun neresinde yağ fazla ise en son onlar gidiyor. Yalnızca mekik çekerek karın yağlarımızdan kurtulmak mümkün değil.
-Yağ yakmak için az yağlı yemeliyim.#
Yağlı kuzu eti, tereyağı yemekten çekinmeyin. Çünkü yağ yediğimizde doyarız ve metabolizmamız hızlanır.
     Yağ yakmak, kaslarımızı büyütmek, insülin hormonunu düzenlemek istiyorsak yapacağımız spor;
- Tüm vücudumuzu çalıştırmalı,
- Yapacağımız spor 30-40 dakikayı geçmemeli,
- Nabzımızı aralıklı olarak yükseltmeli,
- Uygulanabilir olmalı,
Tüm bunları; 
- Ağırlık egzersizleri,
- Yüzme
- Yoga ve plates
ile sağlayabiliriz.
     Kişiyi yormayan rahat yapılan sporlar olmalı. Örneğin koşu artık bir insanın kendine yapabileceği en kötü şey olarak tanımlanıyor. Eklemlerimizi zorlamaya, mahvetmeye hiç hakkımız yok değil mi?


    Beslenme iyi bir bedene sahip olmamız için gereken en önemli olay.
Avokado, yumurta, zeytin, sınırsız yeşillik, ceviz nefis bir kahvaltı için yeterli değil mi sizce de?
Diğer öğünümüzde bir avuç protein ve pişmiş sebze ile tabağımızı doldurmak yeterli.
    Aslında öğrendim ki ara öğüne ihtiyacımız yok. Çünkü yediklerimizin sindirilmesi en az 3-4 saat sürüyor. İşte bu süreyi doldurmak, sık sık yemek kilo vermemize engel oluyor ve kilo alıyoruz. Spor salonlarına gidiyoruz ve çok zaman geçiriyoruz, çoğu zamanda çok değişen bir şey olmuyor. Obezite gittikçe artan bir seyir izliyor.


     Haftada 4-5 gün saatlerce ağır spor yapan ana ve ara öğün ile beslenen 28 yaşında İlker Çağlayan ile haftada 3-4 gün 30-40 dakika spor yapan, 2 öğün 40 yaşında  İlker Çağlayan.......İnanılmaz değil mi?
     İyi bir beslenme ve yaşam nasıl olmalı diyeceksiniz.
    - Öncelikle ömür boyu uygulanabilir olmalı.
    - Yağ yaktırmalı.
    - Ödem attırmalı.
    - Enerji seviyeniz her zaman üst seviyede olmalı.
    - Uykumuz kaliteli olmalı, alarmsız aynı saatte uyanabilmeli.
    - Belirli bir süre sonra kullandığımız ilaçları artık kullanmıyor olmalı.
     Tüm bunlar için, yediklerimizin %75 i yağ, %20 si protein, % 5 i karbonhidrat olmalı, beslenmemizde gluten ve şekerden uzak olmalıyız.


     Biliyormusunuz, pek çok insanın derdi olan migren'nin en büyük sebeblerinden biri glutenmiş yeni öğrendim. Harika bir bilgi değil mi,?  İyi bir beslenme ile bu sorunu çözebiliriz.
Günümüzde artık gluten ile beslenen bir çok annenin çocuklarında hiperaktivite ve anksiyete göründüğü kanıtlanmış. Yaşanan bu süreç, hasta, hasta yakını ve çözümler hakkında 'inspire' adında bir internet sitesi bile var.


     Sonuç olarak kısaca şunlara dikkat etmem gerektiğini öğrendim.
- Sabah kalktığımda acıkmamış isem illa kahvaltı yapmama gerek yok.
- Çay ve kahveyi abartmadan içmeliyim.
- Alkol hayatımda olmamalı , illa olacaksa daha az masum olan viski, rakı olamalı, sarap , bira cıss.
- Yeşillikler hayatımda bol bol olmalı, renkli olanlar daha az tüketilmeli.
- Meyve ve kuru meyvelere geçit yok, çünkü şeker oranı oldukça fazla.
- Süt ürünleri bağırsak floramı mahveder, evde yapılan probiyotik yoğurt ve kefir kullanmalı.
- Öğün araları 8 saat olmalı.


     Benim için en önemli eksik etmemem gereken yiyecekler Limon, avokado, badem, omega-3.
Yapmam gereken, bol hareket etmek, yemek yerken anın tadını çıkartmak, lokmaları çok çiğnemek, acıktığımda önce bir büyük bardak akali su içmek.
     Çalışanlar, zamanı olmayanlar, ben yiyeceklerimi hazırlıyamam diyenler sizin için, Habit in kendi web sitesinden ve yemeksepeticom dan kişiye özel, sporculara özel veya standart glutensiz, laktozsuz ve katkısız menüler almanız, bunları evinize, işyerinize getirtmeniz mümkün.

     Evett sonuç olarak diyet yapmayın, alışkanlıklarınızı değiştirin.

Habit - web sitesi

instagram-@ilkercaglayan_




     

2 yorum:

  1. Harika bilgiler bilmedigim ne cok sey varmis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım keşke bu bilgilerin hepsini uygulayabilsek.

      Sil