ada kek

27 Ağustos 2014 Çarşamba

Güneşli Tarçınlı Mürdüm Reçeli


     Ağustos ayı meyvelerinden Mürdüm Eriği en sevdiğim meyvelerden biridir.Mürdüm'ün dış kabuğunun mat donuk bir mor rengi vardır.Ama piştikten sonra harika bir mor- bordo karışımı bir renk ortaya çıkar.
     Mürdüm eriğinin bol C vitamini kaynağı olduğunu genelde biliriz. Birçok bilinen faydası yanında pek bilinmeyen özelliği ise  kan yapıcı olması. Mürdüm Eriğini biz kadınların ve çocukların bol bol tüketmesin de fayda var.
     Bu sıcak günde bir taşım kaynadıktan sonra güneşten yararlanarak reçelimi yaptım. Hemde tarçınlı, harika bir koku ve tat verdi.Tarçının bu kadar lezzet farkı yaratacağını açıkçası düşünmemiştim. Kış günlerinde reçelinizi yerken Ağustos ayının lezzetini hissedeceksiniz.

    Malzemeler
  • 1 kg mürdüm eriği
  • 1/2 tozşeker
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çubuk tarçın
  • 1 tk tereyağı
  • 1tk limon suyu


    Yapılışı
  • Öncelikle  eriklerimizi yıkıyoruz.
  • 1 erikten 6 dilim olacak şekilde çekirdeklerini çıkarıp dilimliyoruz
  • Tencereye koyup üzerine tozşekeri döküyoruz.
  • 1 çay bardağı suyu serpiştirerek üzerine ilave ediyoruz.
  • 1 saat beklettikten sonra ocağa alıyoruz.
  • Kısık ateşte kendi halinde kaynatıyoruz.
  • Diğer reçeller gibi fazla köpük oluşmaz. Oluşan köpükleri kaşıkla alırız.
  • 1-2 dakika kaynatıp hemen ocaktan indiririz.
  • Tereyağı ve limon suyunu ve çubuk tarçını hemen karıştırarak ilave ederiz.
  • Sogumasına meydan vermeden yayvan bir kaba aktarırız.
  • Direk güneşe koyarız. 3-4 saat güneşte kaldıktan sonra tarçını çıkarırız.
  • Daha sonra kavonozlara doldurup kışa hazırlarız.
  • Kan olsun. Can olsun.Lezzetiniz bol olsun.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder