ada kek

24 Kasım 2014 Pazartesi

Zerdeçallı Börülce Salatası




     Kış ayları gelince bakliyatlara olan ilginin artması gerektiğini düşünüyorum  Hal böyle olunca bende zerdecçallı bir börülce salatası yaptım. Zerdeçal,  kış aylarında bağışıklık sistemine koruyucu etki yapıyor.     Börülce de, nedense az tanınan bir bakliyat, ama bir protein deposu. Değerlendirelim soframızda  bulunduralım derim.

Malzemeler

  • 1 su bardağı börülce
  • 1 adet kurusoğan 
  • 1 adet domates
  • 2 adet sıvı biber
  • 1/2 demet maydanoz 
  • 5-6 dal taze nane
  • 5-6 dal dereotu
  • 2 çay kaşığı zerdeçal 
  • 1 çay  bardağı ceviz
  • 1 limon
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı  tuz ve pul biber
Yapılışı 

  • Börülceler 3 sb su ile haşlanır ve suyu süzülür. 
  • Soğan, domates, sivri biber ve diger yeşillikleri doğrayıp hazırlarız. 
  • Soğuyan börülcelere zerdeçal katıp iyice harmanlarız.
  • Börülce nin rengi daha belirgin ve canlı olur.
  • Diğer  malzemeleri de ilave edip, harmanlarız.
  • En son cevizlerle  sunum tabağına alıp süsleriz. 
  • Sağlıklı hafif harika bir salata veya zeytinyağlı yemek olarak ikram edebilirsiniz. 
Afiyetler olsun. 

6 yorum:

  1. Geçende ben de yaptım. Nefis oluyor. :) Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
  2. Yağmur cuğum teşekkür ederim. Seninde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. İlginç bir tarifmiş. :) Romatizmal rahatsızlıkları olanlar için zerdeçalı kullanmaları fırsat. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bende sizden zerdeçal ın romatizmaya iyi geldiğini öğrendim ne güzel. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Börülce salatasını çok severim.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil