ada kek

7 Mart 2015 Cumartesi

Beyaz Çikolatalı ve Muzlu Leopar Rulosu

   
     Oğlum geliyor kek yapmam gerek dedim.  Rulo kekleri çok sever, küçükken sürekli yaptığım, çingene rulosu dediğim bir kek tarifim var. O keki yapmaya niyetlendim ama vazgeçtim.  Dedim, bu kez son zamanlarda moda olan leopar keki yapayım.
     Tabi ki kendimce değişiklikler yapmam gerekiyor herzaman ki gibi. Özellikle iç malzemeleri nde değişiklikler yaptım. Çünkü kek kısmının malzemeleri aşağı  yukarı aynı oluyor.
     Çok çok güzel oldu. Dün akşam yaptım bitti. Ikincisini yaptım kızım arkadaşlarına götürdü. Üçüncüsü yaptım sanırım ince bir dilim kaldı. Dördüncüsünü yarın yapacağım oğlum İzmir'e götürecek.
     Çok basit deneyin isterim.


  Kek malzemeleri 
  • 4 yumurta sarısı
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 çay bardağı un
  • 1 kabartma tozu
  • 2 yk kakao
  • 4 yumurta akı
  • 1 fiske tuz
  • 1 yk un
Sos  malzemeleri
  • 1 paket beyaz çikolata sosu
  • 1 yk un
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 yk toz şeker 
Iç malzemeleri 
  • 2 adet muz
  • 1 çay bardağı karamel sos
Yapılışı

  • Öncelikle sos malzemelerini sürekli karıştırarak pişiririz.  Ve Soğuması için buzdolabına kaldırırız. 
  • Büyük dikdörtgen fırın tepsisine pişirme kağıdı yerleştirip, üzerini bir fırça ile muhakkak yağlarız.
  • Yumurta sarıları ile şekeri çırparız. Süt un ve kabartma tozunu ilave ederiz. Çok sıvı bir hamurumuz olur.
  • Bu hamurdan 1 çay bardağı alıp içine biraz koyulaşması için 1 yk un ilave ederiz. Sıkma torbasına koyup yağlı kağıdımızın üzerine düzensiz kafesler yaparız. 
  • Isınmış fırında 2-3 dk kadar tutup çıkarırız.
  • Kalan hamurumuza 2 yk kakao ilave ederiz.
  • Ayrı bir kapta bir çimdik tuz ile yumurta aklarını çırparak kar haline getiririz. Ve hamurumuza ilave ederiz.
  • Bu arada fırından çıkan kafesler soğumuştur, üzerine kakaolu hamurumuzu dökeriz. 12 dk fırında pişmeleri yeterli.
  • Fırından çıktıktan sonra 2-3 dk içinde kağıdı ile birlikte keki rulo şeklinde sararız.  10 dk bu şekilde serin yerde kalması yeterli.
  • Sonra keki açarız ve pişirme kağıdından dikkatlice çıkarırız. 
  • Kekin her tarafına karamel sos dökeriz.
  • Üzerine beyaz çikolatalı sosumuz sürüp  2 muz uda koyarak tekrar rulo şeklinde sararız.
  • Rulo nun açılma ihtimali mevcutsa pişirme kağıdıyla sıkıca sarıp en az 2 saat dinlendirip servis yapabiliriz.
  • 1 gün dolapta bekletirseniz daha leziz oluyor.
  • Afiyetler olsun. 

38 yorum:

  1. harika gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. başlığı görünce kumaş yada kıyafet sandım:) hiç aklıam gelmedi elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş. Sizi şaşırttı değil mi.?
      Sevgiler

      Sil
  3. pastanızı çok beğendim. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. elinize saglık çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  5. Nefissss görünüyor ellerine sağlık canım.
    Şu Leopar akımıyla ilgili kafamda güzel projeler var ama bakalım hayırlısı.
    Afiyetler olsun bir dilim rica etsem kırmasını sanırım beni.
    Sevgiler tatlım.💟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Projelerini bekliyorum canım.. Şahane olacaklardır muhakkak. 3 dilim ayırdım. Eşine sana ve anneciğine.
      Teşekkürler sevgiler canım.

      Sil
  6. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil
  7. Harika gorunuyor ne fis lezzet olmus afiyet olsun sizlere ve oglunuza sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Şahane gözüküyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Aklımda olsun Birgül Hanım'cığım ben desenleri yapınca fırında bekletmedim bir dahakine öyle yapayım..Ellerinize sağlık oğluş ağzının tadını biliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırında bekletmezseniz 2 hamur birbirine karışıyor. Önce fırında tutmazsanız buzdolabında doldurabilirsiniz.
      Sevgiler

      Sil
  10. Ellerinize sağlık. Seri bir üretim olmuş. Çok güzel görünüyor . Sevgiler...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kezban Hanım 2 adet yaptım 2 gün olmadan. Sevgiler

      Sil
  11. Ne kadar şık bir sunumu var.. Eminim tadı da nefistir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım teşekkür ederim. Emin olun tadı da güzel. Sevgiler

      Sil
  12. Harika olmuş ,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim Fatma Hanım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık, denemek lazım en kısa zamanda, sevgiler,

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Pasta caddesi. Deneyin ce paylaşırsanız sevinirim.

      Sil
  16. En kısa zamanda denenecekler listesine eklendi bile....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim Filiz hanım Teşekkürler.

      Sil
  17. çok leziz görünüyor, elinize ağlık

    YanıtlaSil
  18. Çok şık olmuş canım, lezzetin den şüphem yok.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  19. görüntü harika,desen konusunda daha önce başarısızdım.sizin tarifle yine deneyeceğim,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihan hanım ilk yapılan şeylerde bazan oluyor. İkinci yaptığınızda mükemmel olur eminim.
      Teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  20. Ben de benzer bir tarifle elmalısını yaparım, ama sizin ki daha hoş gözüküyor. Bir dahaki sefer bu tarifli uygulayım. Ellerinize sağlık, sevgiler. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  21. Aysel Hanım bende sizin tarifinizi uygulamak isterim. Beğeniniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil