ada kek

11 Mart 2015 Çarşamba

Kağıt Helvalı Yemişli Chamallows



     Bilindik kendini tekrar eden Chamallows tarifleri yerine farklı bir şey yapmak istedim.
     Evde Kağıt Helva vardı.  Kağıt Helvayı  tek yemeği sevmiyorum. Genellikle dondurma ile tüketmeye seviyorum.
     Bu kez farklılık yarattım kendime göre bir lezzet oluşturdum.  Çok ta güzel oldu. 20 dakikada yapılıyor. 10 dakika dolapta dinleniyor. Yarım saatte kahve ile beraber  mis gibi yiyorsunuz.

Malzemeler 
  • 1 adet kağıt helva
  • 12 adet  Chamallows  
  • 1 çay bardağı ceviz 
  • 1 çay bardağı fındık
  • 1 çay bardağı mısır gevreği
  • 1/2 çay bardağı kuru üzüm
  • 1/2 çay bardağı damla çikolata
  • 1/2 çay bardağı Hindistan cevizi
  • 1 yk tereyağ 
  • 50 gr çikolata
  • 1/2 paket krema
Yapılışı 

  • Kağıt helva uygun bir tabağa konur.
  • Krema ile çikolata beraberce az ateşte Ilıtarak eritilir. 
  • Bu karışımdan 3-4 kaşık alınarak kağıt helva nın üzerine dökülür.
  • Yapışmayan bir sos tenceresi tereyağ ile bolca yağlanır. Chamallows lar içinde erimeye başlayınca tüm malzemeler ilave edilir ve hızlıca karıştırılır. 
  • Ocaktan alınarak beklemeden kağıt helva nın üzerine düzgünce yayılır.
  • Üzerine kalan çikolatalı krema dökülür.
  • 1-2 saatte dolapta kalması yeterlidir. Kesilerek servis yapılır. 
  • Afiyetler olsun.

59 yorum:

  1. uuuuvvvv vallahi çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  2. Ayy çok teşekkür ederim. Ilk yorumum enerji dolu geldi. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kağıt helva olsa da yesem... buralarda yok ki :((
    Çok pratik ve nefis bir pasta olmuş... helvanın kıtırlığı off...
    elinize sağlık ne diyelim:))) afiyetle...sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ediyorum. Enerji dolu bir yorum. Çok hoşuma gitti. Adres verirseniz size posta ile kağıt helva gönderebilirim. Gerçekten.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Kağıt Helva dediğiniz zaman hemen gerilere gidiyoruz. Nostaljik bir yanı var yani .Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çocukluğumuzun tadı kağıt helva. Umarım yok olmaz.
      Teşekkürler sevgiler

      Sil
  6. Çok güzel bir hatırlatma olmuş. Gerçekten de unutulmuş gibiydi bu lezzet...,
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nahide hanım Teşekkürler bazan eskileri hatırlamak çok mutlu ediyor beni.

      Sil
  7. Amanınnn bu ne çikolata adelisi olarak süperrrr :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum çikolata konusunda benden delisi yok sanıyordum. Sevgiler

      Sil
  8. Ben de geçen gün aldım kağıt helva pasta yapmak için..Seninki de çok güzel olmuş canım..Ellerine sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu cuğum senin pastanı bekliyoruz. Leyla nın da kağıt Helvalı harika bir pastası vardı.
      Eminim senin pastanda süper olacak. Sevgiler canım

      Sil
  9. Of çok leziz görünüyor. Bu yemek blogları sayesinde kilo alacağım sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz yapanlar ne haldeyiz haberiniz varmı. ...
      Pek zayıf sayılmaz ama, Merak etmeyin kilo almıyoruz koşturmaktan. Sevgiler

      Sil
  10. bende tek sevmiyorum kağıt helvası şahane olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım çok teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  11. Farklı bir pasta olmuş.....Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım teşekkürler sevgiler.

      Sil
  12. Birgül Hanım'cım normal muhallebiyle yapıyordum ben bunu..Ayy böyle daha bi pasta havasında olmuş..Ellerinize sağlık süslü püslü ye beni diyor. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhallebi ilede harika olmuştur. Ben haribo için hazırladım çokta güzel oldu. Artık sürekli yapacağım favori pastam. Sevgiler

      Sil
  13. Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. ne farklı bir lezzet denemek gerek kızım bayılır sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlarımız tatlıyı çikolatalı pastaları çok seviyorlar. Deneyin bence de.

      Sil
  15. evdeki malzemeyle bi şeyler uydurup yapıveren tüm mutfak sevdalılarına hayranım, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdim yorumunuzu. Benim mutfağımda herşey değerlendirilir. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  16. Çok güzel görünüyor ben kağıt helvayı sadede yerim böylede yerim.Çocukluğumu okul önlerini hatırlatır.Bu da başka bir açı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke herşey çocukluğumuzda olduğu gibi kalsa. Başka ülkede kağıt helva yoktur sanırım. Kıymetini bilelim kaybetmİyelim.

      Sil
  17. Canım nefis bir tarif olmuş.Ellerine sağlık çokta iştah açıcı görünüyor .Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülten hanım. Farklı tatlar denemeye seviyorum. Sevgiler

      Sil
  18. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel ciğim. Sevgiler

      Sil
  19. farklı bir deneyim kağıt helvayı ben de çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata renk katmak için değişiklik şart diyorum.

      Sil
  20. şimdi yiyemesemde çocukluğumu haırlatır her zaman .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çocukluğumu hatırlatır hep. En kıymetli abur cubur umuzdu.

      Sil
  21. Çok güzel gözüküyor.Nefis

    YanıtlaSil
  22. lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Mmm.. ellerine sağlık canım..nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun değişiklik yapmak istedim. Beğenildi .

      Sil
  24. ellerinize sağlık çok çıtr çıtır ve değişik bir lezzet olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Hanım çok teşekkürler.

      Sil
    2. Arzu Hanım çok teşekkürler.

      Sil
  25. Kağıt helvayı ben hep çok sevmişimdir şimdi de aklıma geldi canım istedi... İlginç bir tarif olmuş...

    YanıtlaSil
  26. Evren Hanım yeterki isteyin hemen gönderirim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Benim gibi tatlı sever biri için her tatlı olan şey güzeldir :) Elinize sağlık tüm tarifler bir birinden leziz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Hanım güzel yorumlarınızı çok teşekkürler. Bencede her tatlı olan şey güzeldir.

      Sil
  28. Çok şahane görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gül hanım. Sevgiler

      Sil
  29. Görsellik süper, elinize sağlık. Tek merak ettiğim kağıt helvaya eklediklerimiz kağıt helvayı yumuşatıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yumuşatmıyor. Çünkü üzerine döktük leriniz o kadar hızla soğuyor ve katılaşıyor ki
      çok hızlı davranmak gerekiyor yoksa yapmakta zorluk çekebiliriz. Teşekkür ederim özellikle yorumda soru sorulması çok güzel sevgiler

      Sil
  30. nefis lezzet ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Teşekkürler. Sevgiler.
    Kolay yemek tarifleri.

    YanıtlaSil