ada kek

12 Mart 2015 Perşembe

Süprizli İrmik

 
     Irmik helvası Osmanlı saraylarında  önemli bir yer tutan, o zamanlarda bal ve pekmezle yapılan bir tatlı.  O kadar sevilirmiş ki özel helva Sohbetleri düzenlenirmiş. 
     Düğün törenlerinde yapıldığı gibi, ölünün ardından da helva pişirilmesi halk arasında süregelen bir gelenek.
     Günümüzde benim gibi hala pekmezli helvalar yapıldığı gibi, farklı tatlarla değişik lezzetler de elde ediyoruz. 
     Dondurmalı helva dan sonra , en sevdiğim yeni lezzetim Chamallows la yaptığım helva. Bir Anlık düşünceyle irmik ve Chamallows u dondurmalı irmik mantığı ile birleştirdim.
     Biz çok sevdik umarım sizlerde seversiniz  ve denersiniz. 


Malzemeler 

  • 1 su bardağı irmik
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 yk tereyağı 
  • 3 yk sıvı yağ
  • 5 adet Chamallows 
  • 50 gr çikolata 
  • 4 yk süt 
Yapılışı 

  • Şeker ile süt bir kapta karıştırılıp bekletilir. 
  • İrmik yağ ile rengi değişene kadar kavrulur.
  • Şekerli süt ilave edilir. Karıştırarak irmikgin sütü çekmesi sağlanır .
  • Bu arada süt ile çikolata eritilir ocaktan alınır ve içine Chamallows lar atılır heryerinin çikolata ile kaplanması sağlanır.
  • Helva henüz sıcak iken istediğimiz bir kaba yarıya kadar bastırılarak doldurulur. Çikolatalı Chamallows ortasına yerleştirilip, üzerine yine helva konur. 
  • Üzeri hafif bastırılıp servis tabağına ters çevrilir ve hemen  servis yapılır.
  • İrmiğin içinde Chamallows lar hafifçe erir ve nefis kokulu bir lezzet çıkar.
  • Afiyetler olsun. 

49 yorum:

  1. çok hoş olmuş ellerinize sağlık bayıldım dün bizim evde de vardı tabi ben ucundan çok az aldım almamalıydım ama dayanamadım nefis nefis nefis :) diyette olunca buradan gözlerimle yiyorum artık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende diyetteyim. Ama hepsinin tadına bakayım derken tabak tabak yiyorum. Artık tatlılara ara verip diyet yemekler yapayım diyorum. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  2. ayyy nasıl canım istedi:))
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billur Hanım teşekkürler. Arzu ederseniz buyurun.

      Sil
  3. Çok güzel bir fikir canım.. sunumu da hoş olmuş.. eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  4. Tadını çok merak ettim her ne kadar şu chamallowsu sevemesem de:))Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafif eriyince çikolatayla nefis oldu. Sevgiler

      Sil
  5. Eline saglik canim. Çok güzel gözüküyor. Chamallows dedigin markami tek tek kucuk dondurmami. Inan gormedim belkide gordumde ben farketmedim 😄😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haribo şekerlerinden Chamallows migros ta rahatlıkla bulabilirsin poşet halinde satılıyor
      Mutlaka denemelisin. Sevgiler

      Sil
  6. Harika çok beğendim çok değişik ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Süprizli helva. harika. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. İrmik helvasını çok sevip ne yazık ki her yapışta tutturamayanlardanım.Sizinki harika görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Filiz Hanım mutlaka sizinkide harika oluyordur.
    Teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Birgül hnnn helva en çok sevdiğim tatlılar arasında bayıldımmm :)) elinize saglık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Bende seviyorum.
      Sevgiler

      Sil
  11. Aaaa gerçekten de sürpriz oldu Chamallows bana... :) İrmik helvasının içinde hiç tahmin etmezdim ellerinize salık merak uyandırdı bende... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende başka yerde görmedim. Benim doğaçlama yaptıklarımdan.

      Sil
  12. Sunumu çok güzel olmuş tadını merak ediyorum elinize saglık sevgilerr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inanın tadı sunumunda daha güzel.
      Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  13. ellerinize sağlık bunu bir ara denemeyi istiyorum ,tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnun olurum Hatice hanım umarım beğendiğiniz bir tat olur. Sevgiler

      Sil
  14. Eminönünde yemiştim dondurmalı helva çok sevmiştim.Fakat sizinki sunumuyla çok daha hoş güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık.
    Bu arada bloğunuzu takibe aldım banada beklerim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helva nın orta kısmında dondurma değil Chamallows şekeri var. Hemde çikolata kaplanmış. Ben sizi epeydir takip ediyorum Sanırım gözden kaçırdınız . Teşekkürler

      Sil
  15. Chamallow ile irmik.. Harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım bence de harika.
      Sevgiler

      Sil
    2. 100. izleyiciniz olmak neden bilmem sevindirdi beni, çok güzel bir blog kolay gelsin

      Sil
    3. Gül hanım ben sizin yorumunuza cevap vermedim mi? Çok özür dilerim atlamışım sanırım. Bende çok Mutlu oldum. 100 izleyicim sizi artık unutmam mümkün değil. Sevgiler.

      Sil
  16. Dondurmalısını yapmıştım ben bunun. Çocukların haberi yoktu kaşığı daldırdıklarında dondurma süprizine bayılmışlardı....Bu da ilginç bir fikirmiş. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım dondurmalısına da bayılırım. Bu kez değişiklik yapayım dedim. Güzelde oldu. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  17. Güzel sürpriz,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. İrmik helvasına bayılırım,bide süprizli olması çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler sosyal medya cafe. Sevgiler

      Sil
  19. bayıldım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Teşekkürler. Naile hanım.

      Sil
  20. bunu çok beğendim , enteresan birr görüntü, hoş olmuş ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bende mutlu oldum.

      Sil
  21. Kesinlikle harika.. ellerinize sağlık
    tolunay

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkürler. Bende çok sevindim. 100. İzleyicim olmanıza. Harika sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  23. Helvanın içindekini ilk bakışta dondurma sanmıştım, değişik bir fikir olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler nergis mevsimi Sevgiler.

      Sil
  24. çok güzel bir tarif ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil