ada kek

16 Nisan 2015 Perşembe

GELİN KINASI


     GELİN KINASI hikayesi olan bir tatlı.
     Genç kız, tam evleneceği gün akan suya düşüp kaybolur.  Annesi çok üzülür. Kızının ardından  helvasını pişirmek yerine kızının saflığına güzelliğine yakışan bu tatlıyı  yapar.
      Bu tatlıda en üsteki  kat kınayı temsil eder, orta kat gelin kızının bembeyaz gelinliğini,  en alt katı da kızının ardından karalar bağlayan anneyi temsil eder.
     Umarım bu tatlı böyle acılar için değil, gerçek kına geceleri için yapılır.
     Harika bir tatlı üstelik sağlıklı, çocukların da sevebileceği sizinde çekinmeden ikram edeceğiniz bir lezzet.
   

     Malzemeler 
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı tepeleme irmik
  • 1 su bardağı silme toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı kırık fındık
  • 1 paket vanilya 
  • 3 dilim bal kabağı 
  • 1 çay bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta 
üzeri için
  •  beyaz ve siyah çikolata rendesi


Yapılışı 

  • Öncelikle bal kabakların küçük küçük doğrarız. Üzerine 1 çay bardağı şekeri ilave ederek pişiririz.
  • Yumuşadıktan sonra rondodan geçiririz. Tekrar tencereye alırız. Nişastayı 1 çay bardağı suda  çözdükten sonra bal kabaklarına ilave edip tekrar pişiririz. Bir kenara soğuması için üstü kapalı bir şekilde bekletiriz. 
  • Sütten  1 çay bardağı  ayrılır.
  • Kalan süt, irmik ve şeker ocakta karıştırılarak pişirilir. 
  • Piştikten sonra yarısı ayrı bir kaba konur ve vanilya ilave edilip karıştırılır. Mutlaka kabuk tutamaması için üzeri örtülür. (Püf noktası)
  • 1 çay bardağı süte kakao ilave edilir. İyice karıştırdıktan  sonra kalan İrmikli muhallebinin içine konur.
  • Ocağın altı kısık şekilde açılır ve sürekli karıştırarak  kakaolu bir muhallebi elde edilir.
  • Bu işlem için 3 dk yeterlidir. 1 çay bardağı kırık fındıkda içine ilave edilir.
  • Çemberli kek kalıbının içine önce kakaolu İrmikli muhallebiyi bastırarak yayarız.
  • Sonra üzerine vanilyalı irmikli muhallebiyi yine bastırarak yayarız.
  • En üste püre haldeki balkabaklı karışımı dikkatlice fazla bastırmadan dökeriz.
  • Buzdolabında en az 4 saat bekletip üzerine arzu edersek çikolata rendeleriz ve istediğimiz şekilde kesip servis yaparız.
     Afiyetler olsun.





65 yorum:

  1. elinize sağlık çok güzel görünüyor mutlaka tadıda güzeldir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tadını da beğeneceğinizi umuyorum. Sevgiler

      Sil
  2. Çok güzel olmuş. Rengi de ayrı güzel. Kat kat lezzet... Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  3. nefis gözüküyor
    evde balkabağı yok :( balkabaksız yapsam olurmu ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzan hanım balkabağı yerine reçel bile koyabilirsiniz. Size kalmış. Sevgiler

      Sil
  4. İsmini bilmiyorum ilk kez duydum ama görüntü süper ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım Teşekkürler umarım denersiniz. Sevgiler

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım.
    Renkler bir harika duruyor.
    Afiyet olsun .
    Sevgilerimle öpüyorum seni kocamannnn 💟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel ciğim çok teşekkürler bende renk konusunda senin pembişler gibi hassas oldum galiba. Benden de sana sevgiler canım.💕

      Sil
  6. çok lezzetli görünüyor ama isim çok daha havalı olmuş:))) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmin hikayesi var artık. Bende bu ismi sevdim. Teşekkürler Billur Hanım. Sevgiler

      Sil
  7. Hic duymadim ama goruntu sahane olmus canim eline sağlik😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülden ciğim teşekkürler canım.💕

      Sil
  8. Nefis gözüküyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık çok güzel görünüyo yakın zamanda denemek istiyorum..

    begonya35.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun olurum. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  10. Ellerinize sağlık :) Çok lezzetli görünüyor...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun sosyal medya kafe. Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  11. bal kabağı pek sevmediğim halde çok beğendim elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Audrey balkabağı yerine başka meyve püre leri kullanabilirsiniz. Teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Tatlıyı farklı versiyonlarla yaparım biliyorum ama adının gelin kınası olduğunu bilmiyordum. Görüntü çok hoş, elinize sağlık sevgiler.
    Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım çok teşekkür ederim. Zaten kişinin yemek yaparken kendi yorumu önemli. Sizin yaptıklarınız da mutlaka çok güzeldir.

      Sil
    2. Bizim Mutfak Aysel Hanım merhaba size burda rastladım ne güzel..Ben size dönüp yorum yazdım ama gönderemedim habire şifre istedi :))Blogspotu wordprese taşımıştım yıllar önce o zamandan kaydım kalmış sanırım şifrem olmayınca yorum yazılmıyor..Umarım yazdıklarımı görürsünüz çok tşk ederim ziyaretiniz için..

      Sil
  14. üçgen dilim daha şık göstermiş , elinize sağlık irmikli tatlılar zaten başlı başına bir harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde bende hepsini yaş pasta gibi kesiyorum. 2 ölçü yaptım diğeri dikdörtgen kalıp ta .
      Teşekkür ederim.

      Sil
  15. Harikasin Birgulcum.. Ellerine saglik... Bundan sonra kinalarda bu tatliyi yapiyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım çok teşekkürler. Sizde harikasınız. Sevgiler

      Sil
  16. Ellerinize sağlık bir koşu gidip kabak bulasım geldi o kadar nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım ne güzel yorum. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  17. görüntü süper ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Dediginiz doğru yaz güneşi gibi. Ellerinize saglik👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım yaz güneşi de ayrı güzel.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  19. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Saadet Hanım. Sevgiler

      Sil
  20. Ellerine sağlık süper görünüyor hiç duymadığım bir lezzet :)

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık canım.Irmık tatlısı çocukluğumdan beri sevdıgım bır lezzet annemde cesıtlı versıyonlarını yapardı.Hatta canım deli gibi tatlı ıstedıgınde cezvede pışırır sıcak sıcak yerdım.Ben de böyle havuçlusunu yapmıştım.Bal kabağı yerine.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Ozay Hanım bende havuçlu sunu deneyim. Iyi fikir kabak bulunmayan yerde alternatif olur bana. Tatlı seven yanlız ben değilim demekki.
    Teşekkürler sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Birgülcüm harika olmuş...Bayıldım...Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma hanım çok teşekkürler. 💖

      Sil
  24. Kalecik unu denk geldikçe alıyorum.Sütlü irmik tatlısı ise daha bugün yaptığım,çocukluğumdan beri çok sevdiğim bir lezzettir.İlk fırsatta Kalecik irmikle de denemeli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız benimde annem yapardı Bayılacak Bayılacak yerdik.
      teşekkür ederim.

      Sil
  25. Nefis görünüyor.. ellerinize sağlık.. rejimdeyken bu blog gezmesi de ne zor oluyor yahu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım bir bilseniz diyetteyken bunları yapmak daha da zor.
      Sevgiler

      Sil
  26. Çok leziz görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  27. Balkabağı tatlısını normalde sevmem. Ama bu çok güzel görünüyor. Tadı da eminim harikadır.

    YanıtlaSil
  28. Hiç merak etmeyin tadı da harika . lezzeti size kabağı sevdirecek eminim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Hic duymamıştım ama çok güzel görünüyor elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şafak hanım çok memnun oldum. Sevgiler

      Sil
  30. Birgül Hanım'cım tam yaz pastası soğuk soğuk ne güzelde yenir..Balkabağı olmayınca havucu rendeleyip pişiriyorum ama taneli oluyorya işte o zaman rondoyla çırpıyorum püre gibi oluyor..Balkabağını ezmesi kolay bizde olanlarla yaparız değilmi..Ellerinize sağlık sunum çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel şey elimizdekilerle farklılıklar yaratmak. Sizinde ellerinize sağlık. Teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  31. of ne hoş bir lezzet gözlerim kamaştı doğrusu ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Üzücü bir hikayesi varmis. Tatli güzel görünüyor ama 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah tüm tatlılar güzel günler için yapılır. Teşekkürler sevgiler.

      Sil