ada kek

4 Ağustos 2015 Salı

Afili Kabak




      Yaz yiyeceklerin hafif ve fresh olmalarını seviyorum.  Üstelik sabahı akşamı yok bu yiyeceklerin.  Her daim yeniyor, her an hazır bizi bekliyor.
     Görüntüleri de muhteşem bence. Sanki çook emek verilmiş, uzun dakikalarda hazırlanmış gibi.
     Aslında şipşak kolay yemekler diyorum.
     Malzemeler de basit, ucuz, her zaman bulunabilen cinsten.
     Biraz afili olsun dedim.(Afili=gösterişli, havalı, alımlı,fiyakalı ) Adını sevdim ben.  Hatta afili yemekler serisi hazırlıkları yapıyor olabilrim,  kimbilir belki afili yemekler kitabı olur, tv proğramı olur ,  olur mu olur ne dersiniz.
     Emre Aydın ın "Afili Yanlızlık" şarkısı vardır çok severim. Bu şarkı eşliğinde yiyelim mi bu mezeyi. ....


Malzemeler 
  • 4 adet kabak
  • 1 su bardağı lor peyniri 
  • 2 adet közlenmiş kapya biber
  • Yarım demet dereotu
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz



Yapılışı 
  • Kabaklarımızı mümkünse kabuklarını soymadan uzunlamasına, bir kabaktan 4 şerit çıkacak şekilde keselim.
  • Üzerlerine tuz serpip fırçayla çok az yağ sürdükten sonra teflon tavada arkalı önlü olarak ızgara edelim. 
  • Dereotu ve közlenmiş biberlerimizi ince ince doğrayarak lor peynirli bir iç malzemesi elde edelim.
  • Izgara edilmiş kabak şeritlerimizin arasına bu içten koyarak rulo şeklinde saralım.
  • Dereotu ve zeytinyağı ile süsleyerek servis edebilirsiniz.
  • Bu kadar basit afiyetler olsun.

Afili= 1



37 yorum:

  1. canım önce şerit yazacaktın sanırım şeyit yazmışsın .Aklımız yüreğimiz şeyiitlerimizde olunca .Afilli kabakların geçekten çok kpkoş görünüyorlar.Ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım çok teşekkür ederim. Bazan telefonun azizliğine uğruyorum diyelim. Şehitlerimiz en kıymetlimiz bizim. Onlar canlarını feda ediyorlar daha kıymetli ne olabilir ki.. Sevgiler

      Sil
  2. Ellerinize sağlık nede güzel görünüyor Birgül Hanım'cım. ..Tost makinasında cizbiz ederek yapiyorum bende..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika oluyor değilmi. Ben tost makinasını bozdum. Teflon tava ile idare ediyorum şu an. Teşekkürler sevgiler

      Sil
  3. Görüntü çok güzel, çok da hafif, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kezban hanım gerçekten çok hafif bir tarif sevgiler

      Sil
  4. Çok lezzetli görünüyorlar ellerinize sağlıkkk ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık..gerçekten kolay ve sağlıklı tarifler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de sağlıklı. Teşekkürler Sevgiler.

      Sil
  6. O şarkıyı ben de çok severim. Kabak da severim. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde zevklerimiz aynı gibi.... Teşekkürler Sevgiler.

      Sil
  7. gerçekten çok afilliymiş, yemelere kıyılmaz. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı süsledim , püsledim afili hale getirdim . Teşekkürler Sevgiler

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. Sunum harika ayrıca çok da lezzetli görünüyor, elinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğba' hanım çok teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  9. mis mis... ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. kabak içerikli bugüne kadar gördüğüm en güzel tarif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim çok mutlu oldum.

      Sil
  11. ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  12. Çok zor gözüküyor yapması elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işte bu konuda çok yanılıyorsunuz gayet basit çok kolay sevgiler.

      Sil
  13. Çok güzel ve zevkli bir sunum olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok naziksiniz mutlu oldum.

      Sil
  14. Ne şık bir sunum olmuş bayıldım. Ben de sizi izlemeye aldım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hoşgeldiniz. Tekrar bakmam gerek göremedim sanırım. Sevgiler

      Sil
  15. vayyyy süpermiş kabak bile mutludur eminim nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım ne güzel yorum teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
    2. Hatice hanım ne güzel yorum teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  16. Bu kabak yemeği çok afilli görünüyor. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar şık bir sunum olmuş,tadı da eminim lezzetlidir,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Çok hoş ve güzel bir garnitür olmuş ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil