ada kek

13 Ağustos 2015 Perşembe

Vişne suyu ile Kakaolu Kek

     İçinde meyve suyu olan, hemde buzdolabında soğutularak yenilebilecek  pasta tadında bir kek..
     Ben de şahane olur dedim  Bir kek yaptım.



Malzemeler 
  • 3 yumurta 
  • 1 Cup süt 
  • 1 Cup vişne suyu
  • 1,5 Cup şeker 
  • 1 cup sıvı yağ 
  • 1 yk tereyağ 
  • 1 fincan çikolata parçaları
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • 2 yemek kaşığı kakao 
  • 3 su bardağı kadar un 
  • Üzeri için çikolata sosu
  • Limon kabuğu rendesi
  • Fesleğen yaprakları


Yapılışı 
  • Önce şeker ve yumurta mikser yardımı ile çırpılır. 
  • Daha sonra sıvı malzemeler tek tek ilave edirek çırpmaya devam edilir. 
  • Un elenir ancak hepsi bir çırpıda konulmaz. Gerek olursa un ilave edilir.
  • Kabartma tozu ve vanilya ile kakao ve çikolata parçaları da bu aşamada ilave edilir ve spatula ile malzemelerin birbiri ile birleşerek hamurun kek kıvamı haline gelmesi sağlanır.
  • 180 derece ısınmış fırında 40-45 dakika kadar pişirilir.  Pişirme süresi fırın özelliğine göre değişiklik gösterebilir. 
  • Piştikten sonra hafif soğutulur, üzeri çöp şişler ile delinir ve çikolata sosu dökülür.
  • Limon kabuğu rendesi ve fesleğen yaprakları ile süsleyerek servise sunulur.
  • Buzdolabında 2 saat kadar bekletilirse lezzet daha yoğun olacaktır.
  • Afiyetler bol olsun.

36 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Hatice hanım çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bu tarifi en kısa zamanda deneyeceğim.. Bizim kızlar buna bayılacak..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeniz beni mutlu eder. Umarım kızlarımız severler. Teşekkürler.

      Sil
  3. Müthiş bir görsel. Tadı kümbilir nasıl güzeldir. Ellerinize sağlık. İlk fırsatta deneyeyim umarım başarırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başaracağınıza eminim. Tadı görünüşünden güzel diyebilirim.

      Sil
  4. Nefis olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Vişne ve kakaonun uyumuna bayılırım :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Saadet Hanım teşekkürler. Sevgiler

      Sil
  7. Görüntü şahane tadını çok merak ettim :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım tadı da güzel umarım birgün tattırma şansım olur. Teşekkürler.

      Sil
  8. çok güzel olmuş soğuk soğuk da şahane olur bence :-)

    YanıtlaSil
  9. Görünümüne bayıldım.Ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  10. Ay inanmiyorum ya nasi bi goruntu bu

    YanıtlaSil
  11. Bayıldım görünümüne, çok şık olmuş , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık ekşi ve tatlı süper olmuştur. Görüntü nefis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişne nin kendine has ekşi tadı şekerle birleşince şahane oluyor . Ben çok seviyorum. Çok lezzetli oluyor. Teşekkürler Gülten hanım. Sevgiler

      Sil
  13. lezzetli bir tat olmuş elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. Valla mütevazı olamayacağım. Çok lezzetli.

      Sil
  15. Nefis olmuş.Vişneli herşeyi çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendeee. Vişne nin her halini seviyorum. Teşekkür ederim.

      Sil
  16. sunum süper cnm eline saglık :)

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  18. Şahane görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  20. Güzel dilek ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    Hamarat Ablam
    Gül Özdemir
    Sosyalmedyakafe Sevgiler

    YanıtlaSil