ada kek

21 Eylül 2015 Pazartesi

Çikolatalı Damla Sakızlı İkramlıklar

     Hazır bayram geliyor. Diyet yapanlara bile tatlı izni çıkmışken bende tatlı bir şirinlik yapayım dedim.
      Sevgili Özlem Şefimin  tariften esinlenerek yaptığım bu tatlı için kendisine çok teşekkür ederim.
     Bu tarif o kadar güzel ki farklı lezzetler elde etmekte mümkün. Ben öyle yaptım.
     Sıra sizde şimdiden Afiyetler olsun.



     Malzemeler 
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1,5 çay bardağı şeker 
  • 1,5 çay bardağı irmik
  • 1 çay bardağı Hindistan cevizi 
  • 1 çay kaşığı dolusu ezilmiş damla sakızı
  • Üstü için
  • 100 gr bitter çikolata 
  • 1 çay bardağı süt


Yapılışı 
  • Öncelikle süt, irmik ve şekeri tencereye koyar,  sürekli karıştırarak koyulaşınca ya kadar pişiririz.
  • Koyulaşmaya başlayınca damla sakızı ve hindistan cevizini  ilave ederiz. 
  • Sürekli alt üst yaparak sütlü irmiklerin hamur kıvamı almasını sağlarız.
  • Streç filmi tezgahın üzerine yayarız. Bu arada ılımış olan irmik hamurumuzu üzerine alır, hafif ellerimizle sıklaştırırız. 
  • Merdane ile 2 cm kalınlığında açarız.
  • İstediğiniz bir kalıpla veya bıçakla yine istediğiniz şekli verebilirsiniz. 
  • (Ben dantel yumaklarının içinden çıkan plastikle şekillendirdim. )
  • Bitter çikolatanın içine 1 çay bardağı sütü ilave ederek çok kısık ateşte çikolatayı eritiriz.
  • (Sıvılaştırılmış çikolata parlamaya başlayınca hemen ocağı kapatın.)
  • Şekillendirilmiş irmikli Tatlımızı çikolatanın içine batırıp hemen yağlı kağıda çıkarırız. 
  • Dilediğiniz şekilde süsleyip servis yapabilirsiniz. 
  • (Bir gün sonra yapılan soğuk servis şahane oluyor.)
  • Afiyetler olsun.






15 yorum:

  1. Harika olmuş, biraz el oyalasa da bu zahmete değer. Elinize, emeğinize sağlık. Bayramınız kutlu olsun. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel hanım sizinde bayramınız kutlu olsun.sevgiler 💕.

      Sil
  2. Ayy ağzım sulandı resmen çok güzel görünüyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Tabiki tarif Özlem Mekik in olunca ayrı güzel oluyor. Sevgiler

      Sil
  3. Iyi bayramlar :) ellerinize saglikk

    YanıtlaSil
  4. Harika elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Çok hoşmuş bu tarif yapmalı kısa zamanda:)))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor...Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Enfes görünüyor. Denenecekler listesine aldım bile! :) Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
  9. Mmmm ye beni diyorlar, çok güzel bir tarif çok beğendim, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Şirin mi şirin bir tatlı olmuş, ellerinize sağlık.Hem pratik, hem şık sunumlu.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  12. abla harika görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil