ada kek

28 Haziran 2016 Salı

PANCARLI KEFİRLİ KEK

    Mevsim sebze ve meyveleri ile mutfakta bir şeyler yapmak her zaman daha zevkli geliyor bana. Genelde özel bir malzemeye ihtiyacım yoksa, ne alacağımı düşünmeden pazara gidiyorum. Ve neler bol ve taze ise onları alıyorum.
     Bazan o kadar taze ve körpe oluyorlar ki, çoşuyorum..... ve epeyce ağır filelerle dönüyorum eve. Evet.... file diyorum çünkü ben plastik poşet kullanmıyorum, benim çok güzel pazar filelerim var.
     Ege de haziran ayı ve pazarda süper pancarlar. Köylü pazarında tartmadan 5'li 10'lu gruplar halinde satılıyor. 1 bağ aldım,. biraz ilerledim 1 bağ daha,  çok taze ve körpe dayanamadım 1 bağ daha.  Eve geldiğimde 22 adet kırmızı pancarım vardı.
     Bir kısmını turşu şeklinde hazırladım buzdolabında. Bir kısmı sos oldu sarımsaklı.
     Kalanlar Pancarlı Kefirli Kek oldu.


     25*40 cm fırın tepsisi kullandım. Bu kekin ince hali daha hoş oluyor. Ancak arzu edenler daha küçük boyutlu pişirme kabı kullanabilirler. Uzun uzun yumurta çırpmaya fazla un kullanmaya gerek yok inanın çok pratik ve lezzetli.


İzlemek isterseniz.👉   https://youtu.be/KQAPGkpEGdk
Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 kupa Kefir
  • 1 kupa sıvı yağ
  • 1 kupa şeker
  • 1 kupa haşlanmış ezilmiş pancar
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sirke 
  • 2 kupa un
  • Kupalar 1+3/1 küçük su bardağı na denk geliyor.


Yapılışı
  • 3 yumurtayı çok az çırptıktan sonra, sırasıyla  şeker ve elma sirkesini ilave ederek çırpma teli ile çırpmaya devam edin.
  • Sıvı yağı ve kefiri ilave ettikten sonra kakaoyu da ilave ederek ara vermeden çırpmaya devam.
  • Malzemeler tamamen birbirlerine karışmış olamalı.
  • Unun çok az bir kısmını bırakarak, sıvı karışıma ilave edin ve kabartma tozunu unutmayın.
  • Unun iyice sıvılarla karışmasını sağladıktan sonra sonra pancarı ilave edin.
  • Ve kalan unu da karışıma dökün.
  • Hamurun rengi kırmızıya dönüp akışkan hale gelene kadar karıştırın.
  • Unun cinsine göre hamur çok sıvı gelirse 2-3 yemek kaşığı kadar un ilave edebilirsiniz.
  • 180 derece ısınmış fırında kürdan testi yaparak pişirin.
  • Yumuşacık harika bir kek. Üzerine hindistan cevizi serpip servis yapabilirsiniz.
  • Afiyetler olsun.

3 yorum:

  1. çok ilginç bir buluş yapmışsınız bravo kefir ve pancar üstelik de kek de süpersiniz ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Pancarli kek hiç duymamistim. Çok ilginc elinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. Birgül Hanım merhaba,
    Yıllardır kendi kefirimi hazırlıyorum ama daha önce hiç duymadım böyle kullanıldığını. Hele bir de pancarla buluşunca çok değişik bir tarif çıkmış ortaya. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil