ada kek

17 Ocak 2017 Salı

Tavada Kakaolu Tart

      Mutfakta tatlı bir şeyler mutlaka bulunur. Mutfakta zaman geçirmeyi de seviyorum ama öyle anlar oluyor ki.. Ne tatlı var, ne zaman. İşte böyle anlarda çok kısa sürede yapabileceğiniz bir tatlı yaptım.
     Siz de 15 dakikada bayağı güzel bir tatlı yapıp sevdiklerinize ikram edebilirsiniz.


Malzemeler 
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay fincanı süt
  • 1 çay fincanı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 su bardağı kadar un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı kakao
Üzeri için
  • 100 gram labne peyniri
  • 100 gram süt kreması
  • 1 kahve fincanı ayva marmelatı
  • 1 kahve fincanı fındık
  • Tarçın- pudra şekeri

Yapılışı
  • Önce yumurta ve şekeri 3 dakika kadar çırpın.
  • Diğer malzemeleri ilave edip kek kıvamında bir hamur elde edin.
  • Yapışmaz tavaya (çelik olmasın) pişirme kağıdı serin ve hamuru boşaltın.
  • Tavayı delikli olan bir kapakla kapatın.
  • Ocağın altı her daim kısık olsun.
  • En geç 10 dakika da pişiyor, Yine de 5 dakika sonra kürdan testi yapmalısınız.
  • Kekin üstü nemli oluyor pişmedi sanmayın. Keki çevirmenize bile gerek yok. Ama diyorsanız ki ben biraz kıtır seviyorum, o zaman alt üst pişirin.
  • Kek tavada pişerken krema ile labne peynirini çırpın . Çok katılaşmasına gerek yok. Ancak soğuk olması gerekli.
  • Keki ocaktan alın. bir çatal ile hafifçe delikler açın ve labneli kremayı dökün.
  • Üzerine Ayva marmelatı ve fındık,...ayrıca tarçın ve pudra şekeri serpiştirin.
  • 15 dakikada tavada tart hazır.
  •  Afiyetler olsun.

4 yorum:

  1. bayağı lezzetli ve pratik bir tarife benziyor denemem lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pratik Lerzan Hanım siz 10 dakikada yaparsınız biliyorum hamarat olduğunuzu.

      Sil
  2. Tavada bu tarz bir sey hiç denemedim. Cesaret edip denemeli 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya Hanım denemelisiniz kaybedeceğiniz hiç bir şey olmayacak inanın bana.

      Sil